اخبار شرکتها-سرمایه 200 میلیاردی  
عطا تفضلی، مدیرعامل شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در نشست خبری عرضه«چخزر»   گفت : این شرکت در سال ۶۹ تاسیس شد و   طی ۵ مرحله افزایش سرمایه ، در حال حاضر با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه  در حال فعالیت است.تفضلی افزود:شرکت در سال 87 از سهامی خاص به عام تغییر وضعیت داد و در سال 98 در راستای سیاست‌های شستا با شرکت فیبر بابلسر ادغام شد.  همچنین در سال 83 اولین واحد تولید MDF در کشور در این مجموعه راه‌اندازی شد. 

 چشم انداز پیشرفت و توسعه

وی با اشاره به اینکه از جمله عمده ترین تولیدات این شرکت محصولات چوبی، ساختمانی،  تولید MDF خام، MDF روکش‌شده، کفپوش لمینت و ورق‌های فوم برد (PVC) انواع محصولات تولیدی است، افزود :  صنعت MDF  در ایران نوپاست و یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب تولید ام دی اف کشور است در حالی که نیاز کشور بیش از این میزان و برابر با 2 میلیون و 400 هزار متر مکعب است.  همچنین بر اساس آمار رسمی سال پیش ۴۰۰ هزار متر مکعب واردات ام دی اف داشتیم که از این منظر،  صنعت  مذکورچشم انداز خوبی برای پیشرفت و توسعه دارد.

جهش روند سود سازی «چخزر»

مدیرعامل شرکت صنایع چوب خزر کاسپین بیان داشت :  ۳۵ میلیون سهم از سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین معادل ۱۷ و نیم درصد در نماد «چخزر» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد .  همچنین حاشیه سود سالانه ۱۷ درصد و سود ۶ ماهه خالص این شرکت ۱۷۸ میلیارد ریال بوده  که محقق شده است .البته برای پایان سال نیز با توجه به پیش بینی جدید، ۴۰۰ میلیارد ریال سود سازی تحقق می یابد . تفضلی افزود:  قیمت هر سهام چخزر به ازای هر سهم ۲هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ ارزش گذاری شده است و بازارگردان این شرکت صباگستر نفت و گاز تامین است.

 پیش بینی های قابل تامل 

بر اساس این گزارش، بهای تمام شده چوب خزرکاسپین در پرتفوی هلدینگ سلولزی، 794 ریال برای هر سهم است که با توجه به سهم 99/99 درصدی هلدینگ سلولزی در سهام چوب خزر کاسپین، بالغ بر 85 میلیارد تومان سود حاصل از فروش سهام در روز عرضه اولیه نصیب هلدینگ سلولزی وگروه تاپیکو شد.  

همچنین با موفقیت عرضه اولیه و فروش کل سهام قابل عرضه، بطور متوسط 10 ریال به ازای هر سهم به EPS تاپیکو اضافه خواهد شد.

جهش تولید و سود آوری 

ظرفیت اسمی شرکت صنایع چوب خزر کاسپین به عنوان اولین تولید کننده MDF  ایران در ابتدا روزی ۱۰۰ مترمکعب بود  که با بهره‌گیری از دانش، تخصص و تلاش مهندسین و کادر فنی شرکت، هم اکنون ظرفیت تولید این مجتمع صنعتی به 56000  متر مکعب افزایش یافت.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماهه 99 منتشر شده در سامانه کدال، شرکت صنایع چوب خزرکاسپین در شش ماه نخست سال جاری بیش از 17 میلیارد تومان سود خالص به دست آورده و جمع فروش محصولات خود را در این بازه زمانی به بیش از 103 میلیارد تومان افزایش داد. عرضه اولیه «چخزر»  چهارشنبه گذشته در نهایت با کشف قیمت ۲۵ هزار ریالی، تخصیص حداکثر 7سهم به هر کد سهامداری  و مشارکت حدود 5/4 میلیون نفر انجام شد.