شنبه ششم مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸:۲۸ قبل از ظهر

برگزیده‌های سرویس بانک، بیمه و بورس

دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد
«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛

دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد

گزارش‌ها از بازار ارز حاکی از این است که صبح امروز نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال ۵۷هزارتومان شده است. به نظر می‌رسد با فراررسیدن ایام محرم و صفر و رکود در بازارهای طلا و سکه و ارز روند، قیمت‌ ارز در همین محدوده باقی خواهد ماند و باید منتظر ثبات در بازار ارز طی هفته‌های آینده باشیم.

 ذخایر ارز و طلای کشور افزایش یافته است
فیلم/ رئیس کل بانک مرکزی:

ذخایر ارز و طلای کشور افزایش یافته است

فرزین گفت: یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده و اطمینان می‌دهم که ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.


۲۵ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد استان بوشهر توسط کارکنان بانک رفاه کارگران آزاد شدند

طی مراسمی با حضور دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران ۲۵ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد زندان‌های استان بوشهر آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

افزایش 56 درصدی سود خالص بانک صادرات ایران

سود خالص بانک صادرات ایران در سه ماه نخست سال جاری با 56 درصد افزایش به 581.4 میلیارد تومان رسید.

دسترسی سریع و کم‌هزینه به خدمات بانکی با "کبالت بانک پارسیان"

بانکداری باز مفهومی است که در سال‌های اخیر در صنعت بانکی کشور در کانون توجه قرارگرفته و روشی است که در آن کسب‌وکارهای تجاری امکان دسترسی آسان به اطلاعات بانکی مشتریانشان را دارند که البته این دسترسی تحت پروتکل‌های امنیتی و با مجوز خود مشتری داده می‌شود.

طرح‌ "حرکت" بانک رفاه کارگران بازنگری و تمدید شد

به دنبال استقبال گسترده مشتریان بانک رفاه کارگران، طرح‌ "حرکت" این بانک بازنگری و تمدید شد.

در مجمع عمومی عادی سالانه بیمه نوین به ازای هر سهم 60 ریال سود تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه نوین بعد از ظهر روز چهارشنبه 27 تیر 1403، به منظور استماع گزارش هیأت مدیره و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط به عملکرد سال 1402، بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1402با حضور 57.42 درصد سهامداران برگزار شد و با تصویب مجمع به ازای هر سهم 60 ریال سود نقدی میان سهامداران تقسیم می‌شود.

مشارکت در مدرسه سازی میراث ماندگار برای بانک ملی ایران

در بیست و ششمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور از مدیرعامل بانک ملی ایران تقدیر شد.

ماندگاری قیمت دلار در کانال ۵۷ هزار تومان

در اولین روز کاری بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گزارش‌ها از بازار نشان دهنده ثبات در قیمت‌ها و ماندگاری قیمت ارز در کانال ۵۷ هزار تومان است.

نشانی اینترنتی وب اپلیکیشن بام تغییر یافت

در راستای هوشمند‌سازی و انجام سریع، امن و ساده‌ عملیات بانکی، نسخه‌ جدید وب‌اپلیکیشن بام (PWA) به نشانی baam.bmi.ir در دسترس کاربران این سامانه قرار خواهد گرفت.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد

گزارش‌ها از بازار ارز حاکی از این است که صبح امروز نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال ۵۷هزارتومان شده است. به نظر می‌رسد با فراررسیدن ایام محرم و صفر و رکود در بازارهای طلا و سکه و ارز روند، قیمت‌ ارز در همین محدوده باقی خواهد ماند و باید منتظر ثبات در بازار ارز طی هفته‌های آینده باشیم.

بانک پارسیان بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در سه‌ماهه نخست امسال پرداخت کرد / تعهدات اجتماعی سرلوحه فعالیت‌های بانک پارسیان

بانک پارسیان در راستای عمل به تعهدات و تکالیف قانونی، در نخستین فصل سال 1403، به حدود 6700 نفر از هموطنان بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج، فرزندآوری، خودرو بنیاد شهید و امور ایثارگری، رفع نیازهای ضروری، ویژه و مسکن از طریق صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان پرداخت کرد.

این اعتبار ملی است؛ آغاز طرح اعتبار ملی در بانک‌ملی ایران

بانک ملی ایران با هدف ارائه خدمات متنوع در حوزه تامین مالی ارزان قیمت نیازهای مالی خانوار در آستانه عید ولایت از طرح "اعتبار ملی" رو نمایی کرد.

توسط بانک صادرات ایران
«بسته ویژه تأمین مالی مدارس» رونمایی شد

هشت محصول نوین بانک صادرات ایران برای کمک به بهبود شرایط تحصیلی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قالب «بسته ویژه تأمین مالی مدارس» در اختیار مدیران، معلمان و کارکنان مدارس، دانش‌آموزان و اولیاء قرار می‌گیرد.

استقبال سهامداران از موفقیت‌ها و راهبردها در مجمع «وبصادر»

مدیرعامل بانک صادرات ایران در گزارش مجمع عمومی این بانک دستاوردها و موفقیت‌های سال مالی 1402 را تشریح کرد و قرار گرفتن در بین سه بانک برتر کشور را به عنوان مهمترین هدف راهبردی بانک برشمرد.

آغاز تخفیفات تابستانه بیمه نوین

محصولات بیمه نوین از یکم تا دهم تیر با تخفیف ویژه ارائه می‌شوند.

واسپاری سپهر صادرات سنگر دوم تامین مالی بانک

۱۴۰۲/ باشگاه مشتریان واسپاری سپهر صادرات مسیر نوین در جهت مشتری مداری

فیلم/ رئیس کل بانک مرکزی:
ذخایر ارز و طلای کشور افزایش یافته است

فرزین گفت: یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده و اطمینان می‌دهم که ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.

درآمدهای ارزی کشور در بهار امسال ۴ میلیارد دلار افزایش یافت

تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد در سه‌ماهه نخست امسال صادرات نفتی و غیرنفتی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با صادرات ۲۱.۵ میلیارد دلاری مدت مشابه سال گذشته، ۱۸.۶ درصدی افزایش یافته است.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد + نمودار
جزییات تسهیلات ۳۴۹ همتی بانک‌ها به بخش مسکن در سال ۱۴۰۲

براساس آمارهای بانک مرکزی ایران، نظام بانکی طی سال ۱۴۰۲ درمجموع ۳۴۸ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن پرداخت کرده‌اند.

فیلم/ دبیرکل اسبق بورس تهران:
عده‌ای دنبال ارز و اعتبار ارزان هستند درحالیکه این ارزها را جای دیگری می‌برند

عبده تبریزی گفت: خیلی اوقات شعارهایی که از اتاق بازرگانی می‌آید صحیح نیست و عده‌ای دنبال ارز و اعتبار ارزان هستند درحالیکه این ارزها را جای دیگری می‌برند.

فیلم/ تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
سیاست بانک مرکزی امتداد سیاست تثبیت بود تا مردم با تلاطمات رو به رو نشوند

زنگنه گفت: در این مدت، کشور حتی در آستانه تندترین نزاعات سیاسی قرار گرفت، اما سیاست اقتصادی به گونه‌ای پیش رفت که اقتصاد آسیب ندید.

فیلم/ عضو کمیسیون انرژی مجلس:
مصرف انرژی در کشور ما متولی ندارد

شریعتی گفت: مصرف انرژی در کشور ما متولی ندارد. با یک شرکت دسته چندمی در وزارت نفت نمی‌توان مصرف انرژی را مدیریت کرد. ستاد حمل و نقل سوخت کشور هیچ اختیاری ندارد.

کفایت سرمایه "وبصادر"۷۶۸ درصد رشد کرد
رتبه اول سرمایه ثبتی وجذب منابع برای بانک صادرات

مجمع عمومی عادی سالانه بانک صادرات ایران اواخر خرداد ماه برگزار و صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفند سال گذشته با حضور اکثریت سهامداران به تصویب رسید. براساس این گزارش دستاوردها وموفقیت‌های سال مالی 1402 "وبصادر" مورد استقبال سهامداران قرار گرفت، که برخی ازمهمترین موارد مد نظر قرار می گیرد.

فعال اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
دلشان میخواست دلار جهش کند تا به ناکارآمدی دولت نسبتش دهند/ کاهش نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی از موفقیت‌های دولت سیزدهم است

اشتیاقی گفت: با هرعقیده ای باید بدانیم که دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی خارجی نسبت به دولت های گذشته، بسیار موفق تر عمل کرده است.

قائم مقام وزیر اسبق صمت:
بازار ارز معقول‌تر از گذشته مدیریت می‌شود/ استمرار ثبات قیمت‌ها نتیجه عملکرد مطلوب بانک مرکزی

مفتح گفت: مردم ایران در سال‌های گذشته شاهد این موضوع بودند که نه تنها ابلاغ تحریم‌ها علیه ایران، بلکه بیان این موضوع نیز منجر به تنش ارزی و نوسانات در نرخ ارز می‌شد، اما در حال حاضر به همت بانک مرکزی آن دوران به پایان رسیده است.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
نرخ رشد پایه پولی به کمترین مقدار در ۴۸ ماه اخیر رسید

براساس آمارهای بانک مرکزی ایران، نرخ رشد ۱۲ماهه پایه پولی در اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۸/۱ درصد رسیده که این مقدار، در ۵۳ ماه اخیر یعنی از آبان‌نماه ۱۳۹۸ تاکنون، فقط از پنج ماه تیرماه و خرداد ۱۴۰۱، فروردین ۱۴۰۰، تیرماه و مرداد ۱۳۹۹ بیشتر و از ۴۸ ماه کمتر بوده است.

چرا ایندفعه صدور قطعنامه علیه ایران، ثبات بازار ارز را بهم نزد؟

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک مرکزی با تدوین و اجرای سیاست های ویژه خود می‌تواند به خوبی انتظارات تورمی را مهار کرده و این مقطع حساس را پشت سر بگذارد.

فیلم/ مدیرعامل بورس تهران:
نرخ رشد ۸ درصدی با این سیستم بانکی و وضعیت بورس رویایی بیش نیست/ درآمد آرایشگاه‌های زنانه از درآمد بورس بیشتر است

گودرزی گفت: بازار سرمایه در ایران هنوز در حال درجا زدن است. برای تامین مالی یا باید درهای مملکت را باز کنیم یا باید سراغ رمز ارز برویم.

فیلم/ وزیر اسبق اقتصاد:
محرک‌های سیاست مالی خارج از بانک مرکزی است/ کنترل محرک‌های سیاست مالی در دست رئیس‌کل بانک مرکزی نیست

دانش جعفری گفت: محرک‌های سیاست مالی خارج از بانک مرکزی است. کنترل محرک‌های سیاست مالی در دست رئیس‌کل بانک مرکزی نیست و مجلس و دولت عامل آن هستند. ثبات سیستم مالی خیلی مهم است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «نود اقتصادی»:
رفع مشکلات فعالان تجاری با بازار ارز توافقی/ بازار غیر رسمی محدود می‌شود

فعال اقتصادی و تجارت خارجی گفت: راه اندازی بازار ارز توافقی، گام مثبت و بزرگی در راستای حل مشکلات فعالان حوزه صادرات و واردات خواهد بود.

فیلم/ اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه تهران:
بانک مرکزی عزم جدی برای کاهش تورم دارد

رحمانی گفت: بانک مرکزی طبق وعده و برنامه‌ای که داده بود، موفق به کاهش نرخ رشد نقدینگی شد. اکنون مشاهده می‌کنیم که بواسطه اعمال برخی سیاست‌ها توسط بانک مرکزی تورم هم کاهش پیدا کرده است.

پرداخت بی وقفه و گسترده وام ازدواج در بانک ملی ایران/ بهره مندی بیش از 9 هزار متقاضی وام ازدواج طی 60 روز

پرداخت وام ازدواج در تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور همسو با سیاست های دولت با رویکرد تسریع و تسهیل در امر مقدس ازدواج بی وقفه ادامه دارد.

«چکنو»؛ وثیقه تسهیلات خرد شد

«چکنو» بانک صادرات ایران (نخستین چک امن دیجیتال) به عنوان وثیقه تسهیلات خرد پذیرفته می‌شود.

تحلیلگر اقتصادی و فعال بازارهای مالی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
اقتصاد به قطعنامه آژانس بی‌اعتناست

احمد اشتیاقی گفت: قیمت ارز تا پایان مهرماه در همین محدوده زیر ۶۰ هزار تومان باقی خواهد ماند.

کارشناس مسائل ارزی، در گفتگو با «نود اقتصادی»:
قطعنامه جدید، ابزار موقتی برای تحریک جامعه و بازارها/ آرام‌ترین بازار ارز در ۶ سال اخیر، ثمره عملکرد بانک مرکزی است

حسن‌خانی گفت: با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور پس از شهادت رئیس جمهور و تشکیل مجلس جدید، پیش‌بینی می‌شد که کشورهای اروپایی بخواهند با صدور قطعنامه، مانند گذشته، بخشی از جامعه را تحریک کرده و انتظارات را بالا ببرند.

فیلم/ رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی:
به رئیس بانک مرکزی بابت کاهش نرخ رشد نقدینگی و مدیریت بازار ارز در یکسال اخیر تبریک می‌گویم

کمیجانی گفت: آقای فرزین توانست در برابر فشارهای بسیار زیادی که در یکسال اخیر به بانک مرکزی وارد آمد، مقاومت کرده و نرخ رشد نقدینگی را کنترل کند. او همچنین توانست در راستای کاهش تحریم‌ها با بانک‌های خارجی ارتباطات مناسبی برقرار کند.

براساس داده‌های رسمی
در دولت روحانی تسهیلات تکلیفی بانک‌ها ۲/۳ برابر شده است

براساس داده‌های رسمی، سهم تسهیلات تکلیفی نظام بانکی از حدود ۵/۲ درصد در سال ۱۳۹۰ به حدود ۷ درصد در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ رسیده که این در دولت روحانی با رشد ۲/۳ برابری تا سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حول‌وحوش ۱۶ درصد رسیده است.

فیلم/ رئیس کل اسبق بانک مرکزی:
خوشبختانه در ماه‌های اخیر، علی‌رغم تحولات سیاسی گسترده، شاهد مدیریت و کنترل تغییرات ناگهانی نرخ ارز بودیم

عادلی گفت: در بودجه ۱۴۰۳، مجلس نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها تحمیل کرده، از آن طرف نزدیک ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دیده شده، چطور با این شرایط از رئیس بانک مرکزی توقع دارید تورم را پایین بیاورد؟

تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی نمایندگان بیمه نوین

آیین‌نامه نحوه رتبه‌بندی نمایندگان شرکت بیمه نوین تدوین و تصویب شد.

عضو هیئت‌مدیره بانک در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مشترک با پتروپالایش اصفهان:
حمایت از کارآفرینی و تولید ایرانی مأموریت اصلی بانک صادرات ایران است

​عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در جریان سفر به استان اصفهان حمایت از کارآفرینی و تولید ایرانی را از جمله مأموریت‌های اصلی نظام بانکی به ویژه بانک صادرات ایران برشمرد و ظرفیت‌های بانک برای تأمین مالی واحدهای تولیدی را تشریح کرد.

رشد ۳۸۸ درصدی سود «وبصادر» در 1402/ پرداخت سود سهام از مرداد

بانک صادرات در عملکرد ۱۲ ماهه حسابرسی نشده، ۱۲۲ ریال سود برای هر سهم محقق کرد و نسبت به مدت مشابه قبل با رشد ۳۸۸ درصدی همراه شد.


فیلم/ کارشناس تجارت بین الملل در گفتگو با «نود اقتصادی»:
بسیاری از پارک های علم و فناوری به زمین فروشی افتاده‌اند
فیلم/ استاد اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با «نود اقتصادی»
نگران ایده طیب‌نیا برای تک نرخی کردن ارز هستم/ همتی چیز جدیدی برای ارائه به اقتصاد ایران ندارد و یک فرد امتحان پس داده است

پربیننده