بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد ۴ مدیر بازخرید شده اتاق بازرگانی به دستور شافعی به زودی به اتاق بازرگانی بازمی‌گردند.

 ۴۲ مدیر اتاق بازرگانی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ درخواست بازخرید شدن کرده بودند و حتی برای جانشینی برخی از آن‌ها در ساعات پایانی سال گذشته توسط دبیرکل کنار رفته حکم صادر شده بود ولی ظاهرا شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران بعد از تعطیلات نوروز خواستار به کارگیری مجدد ۴ تن از مدیران شده است.

سید جواد زمانی معاون حقوقی و امور مجلس اتاق بازرگانی قرار است به اتاق بازگردد و به عنوان معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی جای مظهر علیخانی را بگیرد. 

زمانی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی است و در دوره هشتم نماینده حوزهٔ انتخابیهٔ کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور بوده است.

محمدرضا ملارمضانی دبیرکل اتاق بازرگانی هم قرار است در کسوت معاون حقوقی و امور مجلس به پارلمان بخش خصوصی برگردد.

حسن سلیمانی مدیر امور حقوقی اتاق هم قرار است مجددا در این سمت قرار بگیرد. وی هم از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است و در دوره‌های چهارم، ششم، هفتم و دهم حوزهٔ انتخابیه کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور را نمایندگی می‌کرده است.

همچنین مظفر علیخانی که حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص تابعیت مضاعفش در رسانه‌ها مطرح شده قرار است دوباره به اتاق بازرگانی بازگردد ولی سمت دقیق وی در دوره جدید مشخص نیست.

این ۴ نفر از افراد مورد انتقاد فعالان بخش خصوصی بودند و بازگشت دوباره آن‌ها به اتاق نشان می‌دهد که شافعی علی رغم شایعات مطرح شده در خصوص کناره گیریش از حفظ جایگاهش تا پایان دوره نهم اتاق بازرگانی ایران مطمئن است.