سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۹:۵ بعد از ظهر

اخبار اقتصاد نفتی

گسترش حمایت از ایده‌های نوآورانه زمین‌شناسی با راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی

مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه را مهمترین رسالت این معاونت دانست و گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بستری را فراهم می‌کند تا جوانان خلاق صاحب طرح‌های نو و فناورانه گام‌های موثر در راه ارتقای این علم بردارند.

ابراهیم شیبانی رئیس کل اسبق بانک مرکزی:
تحقق ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی اتفاق بزرگی است

شیبانی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در کشورمان همزمان با اعمال تحریم‌ها و گسترش محدودیت‌ها بود و همین اتفاق باعث شد که برآوردهایی پیش از افزایش صادرات محقق پیدا نکند، گفت: تحقق ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی برای اقتصاد وابسته به نفت ما خود اتفاق بزرگی است.

تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی هیچ تاثیری بر معیشت اقشار فقیر جامعه ندارد

۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی به کالاهای اساسی با ارز ترجیحی و با هدف خیر تخصیص داده شده و هیچ تاثیری هم بر قشر ضعیف نداشت، درصورتیکه اگر دولت این درآمدها را بین مردم توزیع کند به مراتب نفعش برای اقتصاد ملی بیشتر خواهد بود.

مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی:
ناکارآمدی‌ها اقتصادی کشور ربطی به تحریمها ندارد/ کشورهایی داریم که نه نفت دارند و نه گاز ولی تورمشان زیر نیم درصد است

دانشمند گفت: تحریم را ناتوانایی در فروش نفت تعریف می‌کنند. سوال من این است، آیا تمام کشورهای دنیا نفت دارند؟ ما کشورهایی را داریم که نفت ندارند اما تورم آنها زیر نیم درصد است. حال کشور خود را بررسی کنیم، ما هم نفت داریم و هم گاز، اما تورم‌مان 50 درصد است. بنابراین هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد نباید بحث تحریم‌ را به میان بکشیم و تنها آن را مقصر تمام اتفاقات نشان دهیم. ما ناکارآمدی‌هایی داریم که ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

رزاقی: اقتصادمان نفتی باشد از وابستگی خلاص نمی‌شویم

این اقتصاددان افزود: عقبه جنگ اقتصادی گریبانگیر کشورهای مستقل را گرفته/ تفکر نظام سرمایه‌‌داری تلاش دارد با به چالش کشیدن استقلال اقتصادی ملت‌‌های آزاده، تمام منابع و ظرفیت‌‌های این کشورها را به استعمار کشد

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
افزایش ۲۶درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲


فیلم/ مدیرعامل اسبق راه‌ آهن:
راه آهن در سه سال گذشته ۲۳ درصد از بار خود را از دست داده است
فیلم/ رئیس خانه صمت تهران:
سود تجارت گندم از هروئین هم بیشتر شده است
«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی به بالاترین مقدار ۱۳ سال اخیر رسید

پربیننده