به گزارش‌ «نود اقتصادی»، میثم مهرپور، تحلیلگر مسائل اقتصادی: راهکار‌های دولت و مجلس برای بهتر شدن معیشت مردم واقعا راهگشا نیست، مثلا همین بحث یارانه ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی مطرح شده به صورت کارت اعتباری یا پرداخت الکترونیک و ... که به عنوان یکی از اقدامات حمایتی مطرح است اگر چه گام خوبی است، اما در شرایط فعلی از دو بعد ایراد دارد.

وی بیان کرد: اول اینکه محل تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای آن مشخص نیست و آنچه تحت عنوان فروش اموال دولتی مطرح می‌شود واقعا منابع پایداری نیست و صرفا می‌تواند یک مقطع زمانی مشخص را پوشش دهد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: موضوع دوم بحث قدرت خرید مردم است که در شرایط فعلی رقم ۶۰ یا ۱۲۰ هزار تومان قدرت خرید چندانی ندارد. عموما پرداخت یارانه به صورت یک عدد مشخص چه نقد و چه اعتباری برای شرایطی است که اقتصاد ثبات داشته باشد، امروز با رشد اقتصادی منفی، تورم بالا و تغییر هر روزه قیمت‌ها این قبیل حمایت‌ها کارایی لازم را نخواهد داشت.

میثم مهرپور گفت: در واقع تخصیص منابع ریالی به عنوان یارانه حمایتی به واسطه روند رو به کاهش ارزش پول ملی فایده چندانی ندارد./ خبرگزاری دانشجو