شنبه پنجم آبان ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷:۵ قبل از ظهر

اخبار دولت و مجلس

کلیات بودجه 1397 کل کشور از تصویب مجلس گذشت

نمایندگان در جلسه علنی امروز- چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی با 182رای موافق،73 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 262 نماینده حاضر کلیات بودجه سال 97 کل کشور را تصویب کردند.

از آن تفریغ تا این تفریغ!

دیروز گزارش تفریغ بودجه سال 95 توسط دیوان محاسبات منتشر شد. در این گزارش آمده است: «طبق گزارش رسمی تفریغ بودجه سال ۹۵، پول فروش هفت‌میلیون بشکه نفت گم شده است!» حالا اگر همین عدد را با روش سال 85 برخی منتقدان محاسبه کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:همچنین تعیین تکلیفی برای حضور رییس‌جمهور یا نماینده ویژه ایشان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به بهارستان رسید

در صورتی که عدم انجام تکالیف مقرر ناشی از غفلت و سهل انگاری باشد مرتکب به یک­ ماه تا شش ماه انفصال از خدمت محکوم خواهد شد. مدیران و کارکنان سایر دستگاه­های حاکمیتی و بخش‏های غیردولتی در صورت عدم انجام تکالیف مقرر در این ماده به استثنای بند (هـ)، به مجازات حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه شش محکوم می‏ شوند.

طبق لایحه بودجه 96
برگزاری هر جلسه مشترک دولت و مجلس 5 میلیون تومان آب می‌خورد

در لایحه بودجه سال آینده، تعداد جلسات مشترک دولت و مجلس ۱۶۰ مورد پیش‌بینی شده و جمعاً 896 میلیون تومان برای این جلسات، اعتبار در نظر گرفته شده است.