یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲:۴۳ قبل از ظهر

اخبار خاویار

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
سهم ناچیز ایران از بازار خاویار/ رتبه ۲۶ جهان

درحالی‌که خاویار ایران در جهان صاحب‌نام بوده، اما رقم صادرات کشورمان در این محصول بسیار ناچیز است؛ به‌طوریکه طی سال گذشته مجموع صادرات کشورمان ۱۴/۴ تن به ارزش ۲/۵ میلیون دلار بوده است.

«نود اقتصادی» بررسی کرد+جدول
رشد ۹۰ درصد صادرات ماهی قزل‌آلا در سال ۹۹/سرانه مصرف ماهی در دولت روحانی نصف شد

طی سال گذشته صادرات ماهی‌های گروه قزل‌آلا بلحاظ وزنی رشد ۹۰ درصدی و صادرات خاویار نیز رشد نزدیک به ۱۴۸ درصدی داشته و سرانه مصرف سالانه ماهی به ازای هر ایرانی از ۴ کیلوگرم به ۲ کیلوگرم رسیده است.

۵۰ گرم خاویار، ۵۰۰ هزار تومان

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با اشاره به اینکه صادرات خاویار ایران به صورت رسمی ۸۲۲ کیلو و به صورت مسافری حدود ۱.۵تن بوده است، اظهار کرد: قیمت پایه صادراتی هر کیلو خاویار ۷۰۰ یورو و قیمت هر ۵۰ گرم آن در بازار داخل حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

اخبار آرشیوی

ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی پرورش ماهی و میگو با اشاره به استفاده چین از کارشناسان ایرانی برای تولید ۱۰ تن خاویار، گفت: ایران سال گذشته تنها ۶۰ کیلو خاویار پرورشی تولید کرد در حالی که از ۳۱ استان، ۱۶ استان امکان تکثیر ماهی‌ خاویاری را دارند

اخبار آرشیوی

رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد؛ از ابتدای سال تاکنون بیش از نیم تن خاویار پرورشی تولید شده که حدود نیمی از این میزان به قیمت کیلویی شش میلیون تومان در بازارهای جهانی صادر شده است

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
رکورد ۱۰ساله تولید سیمان شکست/رشد ۱۰ درصدی


فیلم/ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:
سرکار گذاشتن مردم با خودروهای برقی کار درستی نیست
فیلم/ عضو هیات مدیره اتحادیه نهاده‌های دامی:
یا اگر شرکت پشتیبانی امور دام نبود، گوشت گران‌تر از 700 هزار تومان هم می‌شد؟

پربیننده