انتخاب باتری خودرو نسبت به سایر قطعات خودرو از نظر فنی تا حدودی راحت تر است. اما اهمیت باتری در خودرو سبب می شود تا شما با یک مشاوره و تماس با کیان باتری در انتخاب و خرید باتری ماشین خود یک انتخاب ایده آل داشته باشید

مشخصات باتری 206 چیست؟

باتری استاندارد که کارخانه ایران خودرو از سال 96 به بعد روی خودروی پژو 206 نصب می کند باتری 50 آمپر از نوع سایز کوچک می باشد.

این باتری روی همه مدل و تیپ های این خودرو اعم از دستی و یا اتومات نصب می شود.

در اطلاعات ثبت شده در دفترچه راهنمای خودروی پژو 206 برای گارانتی باتری 206 مدت زمان گارانتی 12 ماهه یا کارکرد 20 هزار کیلومتر ( هر کدام زودتر فرا برسد) در نظر گرفته شده است.

البته برای ارائه این گارانتی شروطی را نیز تعیین کرده است که یکی از این شروط این است :

خرابی باتری 206 در صورت عدم استفاده از خودرو بیش از یک ماه و یا عدم رعایت استانداردهای کیفی حفظ و نگهداری (شامل 1- در صورت عدم استفاده از خودرو به مدت 6 روز می بایست حداقل یک مرتبه خودرو روشن و به مدت یک ساعت روشن بماند. 2- در صورت عدم از استفاده از خودرو به مدت بیش از یک ماه سرباتری ها جدا شود.)

این هشدار را هم در خصوص باتری 206 در نظر بگیرید:

  • باتری را هنگامی که به خودرو متصل است شارژ نکنید، این کار ممکن است به سیستم برق خودرو خسارت جدی وارد آورد.
  • بهتر است هر ماه در صورتیکه درهای باتری قابل بازشدن هستند سطح آب و اسید باتری تا خط حداکثر روی دیواره باتری بررسی شود و در صورت کم بودن آب و اسید آب مقطر اضافه گردد.
  • برای جدا کردن سرباتری، سوئیچ را بسته و تمامی مصرف کننده خاموش باشند. پس از گذشت 2 دقیقه می توان سرباتری را جدا کرد.
  • وقتی که موتور روشن است، هرگز اتصال ها را قطع نکنید.
  • هرگز باتری را قبل از جدا کردن اتصال شارژ نکنید.
  • بعد از شارژ باتری سوئیچ را باز کنید و بعد از یک دقیقه استارت بزنید تا سیستم الکترونیکی مجددا راه اندازی شود.
  • از نگهداری باتری های مستعمل در خانه یا رهاسازی آنها در طبیعت خودداری کنیدف آنها را در اختیار سازمان هایی که مسئولیت جمع آوری و بازیافت اینگونه باتری ها را دارند قرار دهید.

مشخصات باتری پراید چیست؟

پراید نیز مثل پژو 206 از یک باتری 50 آمپر برای استارت استفاده می کند. البته ماشین پراید به علت اینکه در محل باتری فضای بازتری نسبت به پژو 206 دارد می توان باتری های آمپر بالاتر را نیز در این خودرو استفاده کرد. مثل باتری 55 و 60 آمپر. شما برای خرید باتری پراید می توانید با توجه به بودجه ای که برای این مورد در نظر گرفتید از برندهای مختلف ایرانی خرید کنید.

 

باتری 206 را از کجا بخریم؟

خدمات  باتری ماشین در ایران شکل جدیدتری به خود گرفته و دیگر لازم نیست شما یک روزتان را صرف خرید باتری و نصب آن بکنید، بلکه می توانید باتری پژو 206 خودتان را به صورت تلفنی و یا اینترنتی در امداد کیان باتری ثبت کنید.

شما جهت خرید می توانید با بخش خدمات مشتریان کیان باتری تماس بگیرید تا ضمن اخذ مشاوره در خصوص باتری مناسب ماشین خودتان، با توجه به بودجه ای که دارید یک خرید درست را از میان تمامی برندها انتخاب کنید و یا اینکه با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کیان باتری و چک کردن قیمت و مشخصات انواع باتری خودرو، محصول موردنظر خودتان را انتخاب کرده و خرید را به صورت تلفنی و یا اینترنتی انجام دهید.

امدادگران کیان باتری به آدرس اعلامی مشتری مراجعه و باتری را در محل شما نصب خواهند کرد و شما نیز می توانید در زمان فرآیند ثبت خرید تا نصب آن به کارهای روزمره خود برسید.

با خرید باتری از کیان باتری مشتریان چه خدماتی را دریافت خواهند کرد؟

  1. باتری ماشین در محل اعلام شده‌ی مشتری نصب می شود.
  2. دینام و باتری کهنه مشتری تست می شود تا با اطمینان از خراب بودن باتری جدید روی خودرو نصب شود.
  3. مشتریان می توانند با تماس تلفنی با مرکز پیام کیان باتری از خدمات مشاوره رایگان این مرکز برای خرید باتری استفاده کنند.
  4. مشتریان می توانند مبلغ باتری خریداری شده را بعد از نصب به صورت کارتخوان، کارت به کارت و یا نقدی پرداخت کنند.
  5. خدمات گارانتی باتری خریداری شده به مشتریان ارائه می شود.
  6. کلیه خدمات حمل و نصب باتری و تست دینام به صورت رایگان ارائه می شود.

بهترین باتری مناسب 206 و پراید چیست؟

در ایران تنوع مارک های باتری بسیار زیاد است. ممکن است انتخاب یک باتری شاید برای خریدار گیج کننده باشد. اما اگر یک اصل را در نظر داشته باشید انتخاب باتری از بین این همه مارک برای شما آسانتر خواهد بود و آن اینکه در بسیاری از محصولات ما فقط شاهد تغییر اسم مارک هستیم و یک کارخانه یک محصول را با برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می کند.

بنابراین شما کارخانه های تولیدکننده باتری در ایران را بشناسید راحت تر می توانید باتری را خریداری کنید.

اسامی کارخانه های تولیدکننده باتری خودرو در ایران عبارتنداز:

صبا باتری (باتری سازی نیرو(، سپاهان باتری، برنا باتری، آذر باتری، نیرو گستران خراسان، پاسارگاد صنعت باطری، دورنا باتری ارس، وایا باتری، ویستا الکتریک رایکا، آکو باتری (اشجع باطری(

برندهای معروف باتری ایرانی هم اینها هستند:

سپاهان باتری: اوربیتال و سوزوکی

صبا باتری: مارک واریان

وایاباتری: برند وایا، کومهو

نیروگستران خراسان : مارک توربو و شارک

آذر باتری : ویگور و آذر

برنا باتری : برنا و گلوبال

دورنا باتری: بوشیتا و دورنا

آکوباتری : تینو

حال از بین این کارخانه ها هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند و مشتری های خاصی را جذب می کنند که این مساله به تنوع زیاد انواع خودروها و میزان بودجه صاحبان خودرو ارتباط مستقیم پیدا می کند.