به گزارش «نود اقتصادی»، بررسی دستور کار این هفته مجلس نشان می‌دهد که قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عملکرد اتاق بازرگانی برای پنجمین بار در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفته است.

در ۴ بار قبلی که قرائت این گزارش در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفته بود، هیات رئیسه زمانی را برای قرائت این گزارش اختصاص نداد که آخرین بار هفته گذشته بوده است.

قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد عملکرد ۱۰ ساله اتاق بازرگانی از این جهت حائز اهمیت است که بعد از قرائت آن در صحن علنی مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی رای گیری می‌شود.

گفته می‌شود لابی‌های اتاق بازرگانی مهم‌ترین مانع قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس شده است.

سال گذشته انتشار فیلم سخنان غلامحسین شافعی علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در «نود اقتصادی» موجی از انتقادات را علیه اتاق بازرگانی در میان نمایندگان مجلس به وجود آورد که البته هیات رئیسه مجلس بارها تاکید کرده که تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ربطی به این اظهارات ندارد.

محمد حسن آصفری یکی از نمایندگان طراح تحقیق و تفحص از اتاق هم در گفتگو با «نود اقتصادی» اعلام کرد که طرح تحقیق و تفحص از اتاق قبل از اظهارات شافعی در کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام وصول شده است.

اتاق بازرگانی این روزها با بازخرید ۴۲ مدیر خود در روزهای پایانی سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و حتی گروهی از فعالان بخش خصوصی مدعی هستند که برای ابطال انتخابات‌های دوره‌های قبلی اتاق بازرگانی حکم قضایی دارند.

همه این مشکلات ضرورت تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی را مهم‌تر از گذشته نشان می‌دهد. باید دید در نهایت هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی این هفته اجازه قرائت گزارش تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی را خواهد داد یا خیر؟