رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: یک ماه قبل وزارت صمت نامه‌ای به چند صنف کشور نوشت و راجع به واردات پوشاک و کفش نظرخواهی کرد که با انتقاد شدید تولیدکنندگان مواجه شد.

وی بیان کرد: وزارت صمت می‌خواست موانع واردات کفش و لباس را رفع کند. در حالی که واردات کالاهایی که به میزان انبوه در داخل کشور تولید می‌شود و کمبودی ندارد طبق مصوبه مجلس ممنوع است و رهبری هم بارها به این موضوع تأکید کرده است. 

شجری گفت: انواع و اقسام کفش و لباس به میزان انبوه داخل کشور تولید می‌شود اما یک مافیای بزرگ برای واردات شکل گرفته است. اگر آقایان می‌خواهند کفش و لباس با برند جهانی استفاده کنند نباید تولیدکنندگان هزینه‌اش را بپردازند.

 رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران افزود: دولت قبل هم می‌خواست کاری کند که برندهای خارجی به ایران بیایند و اینجا محصول نهایی تولید کنند اما موفق نشد. ما کاملا با واردات محصول نهایی مخالف هستیم چون تولید را زمین‌گیر می‌کند.

وی افزود: ما می‌گوییم دولت خام‌فروشی نکند و محصول نهایی کیف یا کفش را با قیمت بالایی صادر کند اما همچنان کارخانه‌های مواد اولیه پوست و چرم خام و حتی دام مولد را با قیمت اندکی صادر می‌کنند و دولت هم جلویشان را نمی‌گیرد. به همین دلیل هم سال گذشته قیمت پوست خام ۱٠٠ درصد افزایش پیدا کرد.