به گزارش‌ «نود اقتصادی»، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  نفت خیر و برکت است ولی اتکای به نفت شر مطلق و تکیه بر باد است. مجلس و دولتی که هماهنگ با یکدیگر بتوانند به طور عملی عدم اتکای به نفت را اجرا کنند، خدمتی بی نظیر به نسل‌های آینده خواهند کرد و نفت را به جای مصرف عمومی و رفع مایحتاج بودجه‌ای به بخش‌های توسعه‌ای منتقل می‌کند. امیدوارم دولت برای پیش بردن این هدف مهم و سرنوشت‌ساز اراده لازم و کافی را در مدت پیش رو به خرج دهد.

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در همین لایحه فشار کسری بودجه به عنوان ام المصائب اقتصادی و خلق نقدینگی و تورم را کاهش دهیم، این هدف با نقش دادن بیشتر به مردم، برداشتن موانع تولید و کسب و کار در کشور و اصلاح ساختار بودجه‌ریزی ممکن خواهد شد و ابداً دور از ذهن نیست.

قالیباف افزود: امروز وضعیت معیشتی مردم به خصوص اقشار ضعیف بسیار تحت فشار است و بودجه باید آرایش حمایت از محروم‌ترین طبقات را به خود بگیرد. بودجه‌ای که بند به بند آن با هدف حمایت از محرومان نوشته نشده باشد، تبعیض‌نامه‌ای علیه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس گفت: دم زدن از  عدالت اجتماعی ادعایی شعاری و غیرواقعی است. تبعیض اژدهای هفت سری است که در بسیاری از بخش‌ها رسوخ پیدا کرده و ما باید در همه تصمیم‌گیری‌های خود آن را هدف قرار دهیم.