به گزارش‌«نود اقتصادی»، علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت در موضوع معرفی وزیر صمت اندکی قصد لج‌بازی با مجلس را دارد که این امر قطعا دودش به چشم صنعتگران و تولیدکنندگان خواهد رفت.

وی بیان کرد: وقتی که امسال سال جهش تولید نامگذاری می‌شود، به طور حتم وزارت صمت، مهم‌ترین وزارتخانه کشور خواهد بود. با ذکر این نکته، وقتی دولت خودش اعلام می‌کند که دیگر توان فروش حتی یک قطره نفت را هم ندارد، اکنون زمان کمک تولیدکنندگان و صنعتگران به دولت برای برون‌رفت از مشکلات کنونی است، اما متاسفانه شاهدیم که تنها در یک نمونه، سازمان توسعه تجارت بسیار منفعل و ایستا عمل می‌کند و شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که فعالان بخش صنعت هیچ روحیه‌ای برای انجام کار در این وزارتخانه احساس نمی‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی افزود: شما شاهد هستید که آقای سرقینی به عنوان سرپرست این وزارتخانه که سابقه‌ای طولانی در عرصه معدن دارد و از مدیران باسابقه این وزارتخانه است، در ابتدای کارش با نامه‌ای مواجه می‌شود که حق عزل و نصب را از وی سلب می‌کند؛ یعنی مقام سرپرست وزارتخانه را تا حد یک مبصر در وزارت صمت کاهش داده‌اند.