به گزارش «نود اقتصادی»، حسن کریمی سنجری کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: در تمام دنیا شرکت‌هایی که از پتانسیل بالای سودآوری و فروش برخوردارند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال کشور دارند را "روی سر گذاشته" و برای توسعه آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

کریمی سنجری افزود: نمایندگان مجلس بایستی سازمان حمایت را به دلیل اعمال رفتارهای غیرمسئولانه چند ساله اخیر در زیان‌ده ساختن شرکت‌های خودروساز از طریق تحمیل قیمت‌های دستوری استنتاخ کنند، نه آنکه طرحی ارائه کنند که از قضا اقدامات این سازمان را به حاشیه براند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: مردم نباید نگاه کنند که شرکت‌های خودروساز از تولید خودرویی با کیفیت قابل قبول و مطلوب همگان عاجزند؛ این شرکت‌ها را مدیریت دولتی به این روز انداخته است. اگر مردم از قیمت و کیفیت خودروهای ساخت داخل ناراضی هستند، به توان مهندسی شرکت‌های خودروساز و به زیر ساخت‌های موجود در این شرکت‌ها مربوط نمی‌شود؛ بلکه به نحوه مدیریت دولت در این شرکت‌ها و تحکم سیاست‌ها در این مجموعه‌ها بازمی‌گردد.

کریمی سنجری بیان کرد: اتفاقا نظیر همین طرح‌های بی‌منطق است که اقتصاد این مملکت را به این روز انداخته است. وقتی صحبت از تحریم‌های داخلی می‌کنیم منظورمان چنین طرح‌هایی است؛ اجازه دهید خودرو به قیمت واقعی به بازار عرضه شود، آنوقت برای خرید خودرو به اقشار آسیب‌پذیر مستقیما یارانه بدهید.