مهدی رئیس‌زاده عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص تغییرات در وزارت صمت اظهار کرد: به نظر می‌رسد علت اصلی برکناری آقای رحمانی بیشتر سیاسی بود. سرپرست جدیدی که به وزارت صمت آمده فردی جوان، مومن و پرانرژی است که هم در بخش تنظیم بازار و هم در بخش صنعت مسئولیت داشته و می‌تواند به این وزارتخانه کمک کند.

وی با تاکید بر این که "موضوع آشفتگی صنعت خودرو یک دلیل ظاهری برای برکناری وزیر صمت است"، گفت: به نظر می‌رسد آقای رئیس جمهور توقع داشت فردی هم نظر با خودش در راس وزارت صمت باشد و این فرد بتواند برای تامین نظر دولت لابی گری لازم را در مجلس انجام دهد. اما مسئله مهم این است که مشکلات ساختاری قطعا با تعویض آدم‌ها اصلاح نمی‌شود. در حال حاضر دولت چاق و فربه شده و مشکلاتی مثل بیماری "کرونا" رکود را عمیق‌تر کرده است.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: ادغام وزارت صمت از ابتدا مطالعه شده نبود و امروز هم برای تفکیک این وزارتخانه بررسی‌های لازم صورت نگرفته است و این تفکیک ممکن است باعث کندی بیشتر کارها شود.

رئیس زاده با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: امسال به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، اما سوال اینجاست که رفتارها چقدر براساس جهش تولید بوده است؟