به گزارش «نود اقتصادی»، امرالله امینی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: اصولا پس از افزایش قیمت بنزین باید قیمت وسیله‌های بنزین‌سوز، ازجمله خودرو، کاهش یابد. حال از آنجایی که در این سال‌ها هزینه تولید خودرو در ایران رشد چشمگیری داشته و بهره‌وری خودروسازان منفی شده است، آنها از هر اتفاقی برای افزایش قیمت بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه تولید خودرو در ایران دارای ارزش‌افزوده نیست؛ بلکه فقط منابع تولید را از بین می‌برد، گفت: مشخص نیست چرا زمانی که یک صنعت بهره‌وری ندارد برای آن تا این حد هزینه می‌شود؟

امین افزود: متاسفانه ارزیابی خاصی از هزینه‌ها صورت نمی‌گیرد و دولت فقط تولید می‌کند و گویا پس از تولید متوجه می‌شود که سرمایه زیادی را هدر داده است.

وی در ادامه گفت: مدیران این شرکت هم دلسوز نیستند که در مقابل چنین روندی بایستند و ایده‌ای نو ارائه دهند. عده زیادی از آنها صرفا برای دریافت حقوق نجومی به این شرکت‌ها می‌آیند و دنبال منافع شخصی خود هستند.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه بیان کرد: مدیرانی که اکنون عده‌ای از آنها هم در بازداشت به سر می‌برند. البته انتظار می‌رود مدیران جدید شیوه‌ای نو را در پیش بگیرند. من از هیات مدیره این شرکت‌ها می‌خواهم که فیش حقوقی خود را منتشر کنند تا مشخص شود دریافتی آنها چقدر است؟