به گزارش «نود اقتصادی»، بیژن زنگنه پنجشنبه، 14 آذرماه در جمع خبرنگاران پیش از آغاز نشست 177 اوپک درباره افزایش قیمت بنزین گفت: این تصمیمی بود که گرفته شد و به ما ابلاغ کردند و ما هم آن را خوب اجرا کردیم. ما این تصمیم را نگرفتیم، من تاکید می کنم این تصمیم در مرجع قانونی خود گرفته شد و ما هم آن را به خوبی اجرا کردیم و تا الان هم دستاوردهای خوبی داشته است و تقریبا روزانه 20 میلیون لیتر مصرف‌مان کاهش یافته و  تقاضای عظیمی برای سی‌ان‌جی در بازار ایجاد شده است.

وزیر نفت ادامه داد: حتی در شورای اقتصاد تصویب کردیم که برای سی‌ان جی سوز کردن بیش از یک میلیون و 400 هزار دستگاه وانت بار، تاکسی، ون تاکسی و مسافربر شخصی 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض داده شود که این خودروها بتوانند سی ان جی سوز شوند. اگر این کار انجام شود نزدیک به 10 میلیون لیتر مصرف بنزین به سمت مصرف سی‌ان جی منتقل می شود و مردم به جای اینکه بنزین سه هزار تومانی مصرف کنند سی ان جی 600 تومانی مصرف می کنند، ضمن این که ظرفیت جایگاههای سی ان جی ما خیلی خوب است و اگر لازم باشد جایگاه جدید ایجاد می کنیم.

وی با بیان این که در هر حال سی‌ان جی سوخت طبیعی است، تصریح کرد: نکته دیگری که باید بگویم این است که اگر این روالی که در مصرف بنزین داشتیم پیش می‌رفت و روند مصرف بنزین با همین روند صعودی ادامه پیدا می‌کرد ناچار می شدیم از اواسط سال 1400 بنزین وارد کنیم این درحالی است که هم اکنون با کاری که انجام دادیم واردات بنزین را برای چندسال به تاخیر انداختیم.

زنگنه افزود: از سوی دیگر تقاضای زیادی برای مصرف سی‌ان جی از سوی خودروها داریم بدون این که ما بخواهیم به آنها کمکی کنیم. البته ما به خودروهای عمومی کمک مالی می‌کنیم اما خودروهای شخصی بدون این که کمک مالی کنیم صدها هزار خودرو درخواست سی ان جی دارند، البته مشکلاتی درباره استاندارد وجود دارد که با سازمان استاندارد هم جلسه گذاشتیم تا این مشکلات از طریق کارگاههای تبدیل خودروها به سی‌ان جی سوز حل شود، ضمن این که ما این مجوز را هم به آنها بدهیم که بتوانند از سوخت را از جایگاههای سی ان جی دریافت کنند.

وزیر نفت گفت: مهمترین مساله‌ای که ما در سی‌ان جی روی آن تاکید داریم و همه در کشور نیز روی آن تاکید می کنند بحث ایمنی آن است، بهرحال این تقاضا به وجود آمده است.

وزیر نفت در واکنش به اینکه آیا نگران استیضاح خود از سوی نمایندگان مجلس است، اظهار کرد: چرا باید نگران باشم؟! مگر تا حالا به ما فشار نیاورده اند؟ ما همیشه تحت فشار زندگی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید این استیضاح مشروع است، افزود: استیضاح حق مجلس است و هر وقت که بخواهند می توانند وزیر را استیضاح کنند و وزیر هم موظف است به نمایندگان جواب دهد. این کار هم در کشور ما عادی است و ما مرتب هفته ای یکی دوتا استیضاح داریم.