به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از تحریریه بنیاد شهید و امور ایثارگران با به تاخیر انداختن پرداخت بازنشستگی خانواده شهدا و در نهایت تسویه حساب بدون محاسبه نرخ تورم و پرداخت با نرخ های ثابت عملا خانواده ایثاگران را غارت می کند.

در حالیکه در قوانین مدنی حق دیه، ارث، مهریه و غیرو با محاسبه نرخ تورم به روز می شود، اما بنیاد شهید که وظیفه صیانت از اموال خانواده شهدا را بر عهده دارد از این حق قانونی سر باز زده و تاکنون میلیاردها تومان از اموال فرزندان شاهد کشور را از بین برده است.

اگر حق بازنشستگی خانواده ای چهار سال به تاخیر بیافتد که به کرات کمتر و بیشتر از آن اتفاق افتاده است، عملا چیزی که به خانواده شهدا تعلق می گیرد تقریبا نصف می شود و تفاوت زیادی با ارزش واقعی دارد که ظلم آشکار است و بنیاد شهید موظف به تطبیق با نرخ تورم است.

به علت ناچیز بودن مستمری پرداختی توسط بنیاد شهید به سرپرستان خانواده شهدا، معمولا به هر نفر عضور خانواده بیشتر از 20 میلیون تومان تعلق نمی گیرد که با حق بازنشستگی مدیران نالایق این نهاد مدعی خدمت رسانی به خانواده شهدا که دریافتی های بسیار بالا دارند فرسنگ ها فاصله دارد.

بنیاد شهید با دارا بودن محموعه های اقتصادی مانند؛ شرکت سرمایه‎گذاری آیت کوثر، بانک دی، سازمان اقتصادی کوثر، موسسه اندوخته شاهد، صندوق ذخیره شاهد، شرکت شاهد، شرکت سرمایه‎گذاری آتیه‎سازان دی، صندوق سرمایه‎گذاری کوثر و موسسه همیاری کوثر دارایی های قابل توجهی در اختیار دارد. دو بیمارستان خاتم‎الانبیاء و سامان هم متعلق به بنیاد شهید است.

با چنین نهادهای اقتصادی و چنین خدمات دهی تاسف آوری آیا اسمی غیر از غارت می توان بر این کار بنیاد شهید گذاشت؟