چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰:۴۴ بعد از ظهر

اخبار سنا

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:
مجلس عرضه خودرو در بورس را کاملا بر قرعه‌کشی ترجیح می‌دهد

مهدی طغیانی گفت: بورس کالا و عرضه خودرو در آن را کاملا بر بخت آزمایی و قرعه‌کشی، ترجیح می‌دهیم. نامه‌ای که تعدادی از نمایندگان ارائه دادند ناظر بر این است که مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت پایانی به شکل مالیات در یک صندوقی چون صندوق توسعه خودرو واریز، تا صرف توسعه صنعت خودرو شده و با روش کنترل‌پذیری، کیفیت ارتقا یابد.

ورود فعالانه‌ی سازمان بورس به حوزه کنترل نرخ سود

جلسه همفکری و هماهنگی مدیران‌عامل تامین سرمایه‌ها و ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تامین مالی از طریق بازار سرمایه و همچنین کنترل نرخ سود برگزار شد.

فیلم/معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران:
برجام سیستمی بود که ما را ۱۰۰ برابر بیشتر از قبل به چاه تحریم انداخت

علیرضا یاوری با بیان اینکه در برجام اشتباهات زیادی کردیم، چون سیستم حقوق داخلی آمریکا را نمی‌شناختیم، گفت: سیستم حقوقی آمریکا می‌گوید هر توافقی با دولت آمریکا برای این که تبدیل به معاهده شده و برای دولت آمریکا لازم الاجرا شود باید با دو سوم آرای مثبت سنا تصویب شود.

نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور تاسیس شد

پس از صدور موافقت اصولی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (REIT) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، اولین صندوق با موضوع مذکور در هفته جاری نزد اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور بر روی یک ملک اداری با متراژ مفید حدود ۹۰۰ متر مربع و عمر حدود ۱۴ سال در خیابان ملاصدرای تهران تاسیس شده است.

اخبار آرشیوی

مخالفت "رند پل" سناتور جمهوریخواه سنای آمریکا با پیش نویس تحریم‌های جدید علیه ایران که از سوی دموکرات‌ها تهیه شده بود، منجر به رای نیاوردن آن در سنا شد

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
افزایش ۲۶درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲


فیلم/ مدیرعامل اسبق راه‌ آهن:
راه آهن در سه سال گذشته ۲۳ درصد از بار خود را از دست داده است
فیلم/ رئیس خانه صمت تهران:
سود تجارت گندم از هروئین هم بیشتر شده است
«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی به بالاترین مقدار ۱۳ سال اخیر رسید

پربیننده