جمعه چهارم آبان ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰:۴۳ بعد از ظهر

اخبار علیرضا مناقبی

فیلم/ رئیس مجمع واردات:
جلوی واردات قانونی را گرفتید ولی قاچاق را توسعه دادید/ ارز قاچاق از محل صادرات تامین می‌شود

مناقبی گفت: ورود بیش از 2500 قلم کالا به کشور ممنوع است ولی همه آن‌ها را در کشور می‌بینید. این پلاک‌های گذر موقت قاچاق اتومبیل نیست؟

فیلم/رئیس مجمع عالی واردات در گفتگو با «نود اقتصادی»:
اگر میگویید دلار ۴۲۰۰ تومانی نگذاشت قیمتها بالا برود، پس چرا قیمت دهها کالا که ارز ۴۲۰۰ گرفتند، چند برابر گران شد؟!

علیرضا مناقبی بیان کرد: قیمت اردیبهشت ۹۷ کالاهای اساسی را با امروز ( اردیبهشت ۱۴۰۱) مقایسه کنید، اگر میگویید دلار ۴۲۰۰ تومانی نگذاشت قیمتها بالا برود، پس چرا قیمت دهها کالا که ارز ۴۲۰۰ گرفتند، چند برابر گران شد؟!

فیلم/رئیس مجمع عالی واردات در گفتگو با «نود اقتصادی»:
تاکنون اثری از ارز ۴۲۰۰ تومانی در سفره مردم ندیدم

علیرضا مناقبی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ غده چرکینی است که یکبار برای همیشه باید آن را درمان کرد. کالاهایی مثل روغن، دارو و مرغ که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند، همه‌شان گران شده‌اند

عضو هیات‌مدیره مجمع واردات:
این همه کالاهای قاچاق در سطح شهر و سوپر مارکت‌ها نمی‌توانند از طریق ته لنجی و مسافری و به وسیله کوله‌بران وارد کشور شده باشند

علیرضا مناقبی بیان کرد: کالاهای قاچاقی که در سطح کشور و در سوپرمارکت‌های بزرگ می‌بینید و کاملا در دسترس هم هستند ته‌لنجی و مسافری و چمدانی نیستند و کوله‌بران هم نمی‌توانند این میزان از کالا را وارد کشور کنند.

عضو هیات مدیره مجمع واردات:
مشکل گرانی با دستور و شعار و سخنرانی حل نمی‌شود/ بعضی مسئولین برای فعالیت وارد کنندگان رسمی سنگ اندازی می کنند

علیرضا مناقبی گفت: متاسفانه مسئولین در قبال گرانی ارز و کالاها، صرفا به دستور، شعار و سخنرانی کفایت کرده اند و تصور می کنند که با بخشنامه، ابلاغیه و مصاحبه، کارها درست می شود.