یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵:۱ بعد از ظهر

اخبار صنایع آب‌بر

در گفت وگو با نائب رئیس اول کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مطرح شد؛
تلاش صنایع برای ارتقای تکنولوژی‌های تولید و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در کشور است

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در کشور است،‌ اظهار کرد: اگرچه صنایع کشور در مقایسه با استانداردهای روز دنیا از مصرف آب بالاتری برخوردارند اما سهم مصرف آب در آنها در مقایسه با بخش کشاورزی بسیار ناچیز است.

نماینده سابق اصفهان در مجلس مطرح کرد؛
سهم ناچیز مصرف آب صنایع در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی

نماینده سابق اصفهان در مجلس با اشاره به سهم ناچیز مصرف آب صنایع در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی اظهار کرد:‌ از سال 93 که مصوبات شورای عالی آب ابلاغ شده است به هیچ صنعت جدیدی اجازه مصرف آب از زاینده‌رود داده نشده است و صنایع با استفاده از پساب و بازچرخانی مصرف آب خود را به میزان یک سوم کاهش‌ داده‌اند.

ناظر شورای عالی آب کشور مطرح کرد: 
صنایع فولادی کشور امکان انتقال و جابجایی ندارند 

ناظر شورای عالی آب و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  با بیان اینکه بخش عمده مصرف آب در بخش کشاورزی است، می‌گوید مقرر است تا سال 1404 حدود 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت گلخانه‌ای شود که می‌تواند فشار کنونی بر صنایع و شرب را کاهش دهد. 

در گفت ‌وگو با عضو کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس مطرح کرد؛ 
مجلس از لایحه دولت برای سرمایه‌گذاری در کاهش مصرف آب صنایع حمایت می‌کند 

عضو کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد:‌ با توجه به استراتژیک بودن بخش آب برای کشور، دولت باید سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را برای کاهش مصرف آب صنایع انجام دهد و فضای مجلس نیز به گونه‌ای است که اگر لایحه‌ای به این منظور به مجلس ارایه شود، مورد اقبال نمایندگان قرار خواهد گرفت. 

در گفت وگو با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد، 
ضرورت توجه دولت به ارایه تسهیلات به صنایع برای سرمایه‌گذرای در تامین پایدار آب 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان آب صنایع یا کشاورزی را محدود کرد بلکه باید کیفیت مصرف را افزایش داد، می‌گوید ‌ارایه تسهیلات، رفع موانع و به بازی ‌گرفتن بخش خصوصی از جمله صنایع فولادی در مورد سرمایه‌گذاری برای تامین پایدار آب و انتقال آب از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد. 

فیلم/ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:
گرانی گوشت به دلیل قانون مبارزه با قاچاق است


پربیننده