جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴:۵۷ بعد از ظهر

اخبار ایرج توتونچیان

معاون اسبق وزیر اقتصاد و استاد تمام دانشگاه الزهرا:
 دولت قبل از سرمایه مردم در بورس برای تامین کسری بودجه خودش استفاده کرد

ایرج توتونچیان با بیان اینکه درحالی که بازار اولیه بورس محلی برای تأمین مالی شرکت‌های جدید و توسعه شرکت‌هاست، گفت: دولت قبل از سرمایه مردم در بورس برای تأمین کسری بودجه خود استفاده کرد.

دکتر ایرج توتونچیان، معاون اسبق وزیر اقتصاد و استاد تمام دانشگاه الزهرا(س):
"آبنبات خوش خدمتی" در ازاء ممانعت از اجرای بانکداری اسلامی/ آقای همتی! اغلب تصمیمات شما در 3 سال گذشته نابخردانه بوده است

دکتر ایرج توتونچیان نوشت: آقای همتی در حالی  وارد انتخابات ریاست جمهوری شده و به نمایندگی از حسن روحانی و لیبرال‌های وطنی وظیفه نمایندگی تفکر آنها را بر عهده گرفته است که در دوران 34 ماهه مسئولیت او در بانک مرکزی همه رکوردهای منفی اقتصادی از جمله تورم نقطه به نقطه، رشد نقدینگی، پایه پولی، کاهش ارزش پول ملی و ... جابه جا شده است.

معاون اسبق وزیر اقتصاد:
نسبت به تصویب شتاب زده قانون جدید بانک مرکزی اعلام خطر می‌کنم

ایرج توتونچیان بیان کرد: به عنوان فردی که بیش از ۵۰ سال روی نظام بانکداری اسلامی تحقیق کرده‌ام نسبت به تصویب نهایی قانون جدید بانک مرکزی اعلام خطر می‌کنم.

پاسخ سید محمدحسین متولی امامی به یادداشت دکتر ایرج توتونچیان دربارۀ نظریۀ پولطلا

آقای دکتر توتونچیان محل مشورت دولت‌ها و سیاست‌گذاران اقتصادی و یکی از تدوین‌کنندگان قانون گورزاد «عملیات بانکی بدون ربا» بوده است. قانون مذکور، به تثبیت و اقتدار نظام بانکی در ایران اسلامی کمک شایانی کرد و #عمامه_ای بر سر خیانت‌ها و جنایت‌های نظام بانکی گذاشت.

یادداشت اختصاصی دکتر ایرج توتونچیان، معاون اسبق وزیر اقتصاد و استاد تمام دانشگاه الزهرا( س)؛
پولطلا: ندا از طراح نئولیبرالیسم و بلندگو از ایران

دکتر توتونچیان نوشت: پولطلا، طرح پیشنهادی موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی (متا) برای برداشتن گام دوم انقلاب است که به نظر ما، ایده سیاسی برآمده از متون اسلامی، برای عبور جمهوری اسلامی از گردنه سخت اقتصادی موجود است. پولطلا، ایده فرآوری شده سیاسی، برای تحقق تمدنی اقتصاد اسلامی، در بستر کنونی جمهوری اسلامی است.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند