حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با «نسیم» در باره تحقق یکسان‌سازی نرخ ارز، افزود: تا وقتی عرضه و تقاضا در بازار متعادل نباشد، این اتفاق به تعویق می‌افتد و نمی‌توانیم به سمت تک‌نرخی شدن ارز برویم.

وی افزود: در عین حال، بانک مرکزی بایستی به سمتی برود که هرچه زودتر، بهینه‌سازی سیاست‌ها در بازار ارز اتفاق بیفتد.

فولادگر، در عین حال در زمینه فروش ارزهای صادراتی به بانک‌ها، عنوان کرد: صادرکنندگان می‌بایست از این قدرت برخوردار باشند که درآمدهای ارزی خود را به پول ملی بدل کنند.

رییس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی به نسیم تصریح کرد: به دلیل این‌که قیمت ارز در کشور بالا رفته است، این کار می‌تواند منجر به حمایت از صنعتگران شود.

فولادگر متذکر شد: ما نمی‌توانیم به تولیدکنندگان فشار بیاوریم که در جایی که ما می‌خواهیم، ارز را بفروشند، زیرا چنین موضوعی منجر به از دست دادن انگیزه تولیدکنندگان خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین در نهایت شاهد خواهیم بود که تولیدکنندگان درآمدهای ارزی خود را به کشور نمی‌آورند و در نتیجه با رکودی عمیق در کشور مواجه می‌شویم.

رییس کمیسیون تولید ملی مجلس با تاکید بر این‌که با باید کاری کنیم که تولیدکنندگان، خود را متعهد به سرمایه‌گذاری در کشورمان بدانند، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که درآمدهای ارزی حاصل از نفت به دلیل کاهش قیمت نفت رو به کاهش است، این نشان می‌دهد که درآمد مطئنی از نفت نخواهیم داشت و به همین دلیل باید توجه بیشتری به حوزه صادرات غیرنفتی داشته باشیم