مهدی تقوی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار «نسیم» با اشاره به اینکه آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی برای سه ماهه اول سال است، تاکید کرد: نباید روی این آمار مانور تبلیغاتی کرد و باید منتظر ماند تا آخر سال که رشد یا عدم رشد اقتصادی مشخص شود.

این اقتصاددادن معتقد است که بدلیل عدم وجود معیارهای لازم برای راستی‌آزمایی آمارهای اعلام شده، باید این آمار را پذیرفت.

تقوی با اشاره به اینکه اعلام آمارهای نقطه به نقطه از اختراع‌های ما ایرانیان است و وجاهت بین‌المللی ندارد، اظهار کرد: اعلام رشد اقتصادی 4.6 درصد برای پوشاندن واقعیت‌های اقتصادی کشور است.

این کارشناس اقتصادی به مذاکرات هسته‌ای کشور اشاره کرد و افزود: اینکه تمام اقتصاد کشور در گرو موفقیت این مذاکرات قرار گیرد تصمیم درستی نیست؛ شاید موفقیت در این امر تاثیر مثبت بر اقتصاد کشور بگذارد

مهدی تقوی تاکید کرد: برخی از کارشناسان معتقدند که شوک سیاسی مذاکرات هسته‌ای باعث رشد اقتصادی کشور شده است، درحالیکه این شوک هنوز روی بخش تولید، کسب و کار و اشتغال که از اولویت‌های رشد اقتصادی است تاثیرگذار نبوده است.

این استاد دانشگاه علامه اظهار کرد: برای داشتن یک رشد اقتصادی پایدار باید به نرخ‌های رشد بالای 7 درصد برسیم تا بتوان گفت به رشد اقتصادی دست یافته‌ایم.

تقوی اذعان کرد: ما باید روی تولید کالاهایی که مزیت برای ما دارند سرمایه‌گذاری کنیم تا هم تولید را افزایش داده هم از این طریق ایجاد اشتغال کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولان بتوانند با برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی این رکود و آمار بالای بیکاری را از بین ببریم.