به گزارش «نسیم»، حمیدرضا جانباز افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته هر شش ماه یک‌هزار میلیارد تومان قرارداد درحال مبادله با بخش خصوصی در اختیار وزیر نیرو قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف کشور از توان بخش خصوصی جهت اجرای پروژه‌های فاضلاب استفاده می‌شود، اضافه کرد: در زمان حاضر در مناطق مختلف کشور اجرای پروژه فاضلاب از پتانسل بالایی برخوردار است و پساب آن به مزایده گذاشته می‌شود و از پساب تصفیه‌شده نیز استفاده‌های خوبی در بخش صنعت و کشاورزی غیرمثمر می‌شود که تلاش می‌کنیم این امر در بوشهر نیز محقق شود.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه تغییر رفتار مشترکان در زمینه مصرف کنونی آب را ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا و جهت تغییر نگرش باید از پتانسیل ائمه جمعه، دانشگاهیان، دانش‌آموزان و به‌ویژه رسانه‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: کشور دچار خشک‌سالی شده است و شاهد کاهش بارندگی و کاهش منابع آب موجود و آب‌های سطحی در کشور هستیم و به همین لحاظ صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب باید موردتوجه مردم قرار گیرد.

جانباز از اجرای طرح مدیریت هوشمند فشار در شبکه‌های آبرسانی در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون استفاده از این طرح در کلان‌شهرها در دستورکار قرار گرفته است و شهر بوشهر نیز باید به این سامانه مجهز شود.