گاز رسانی به روستاهای استان مازندران این روزها با مشکلاتی همراه شده است چرا که بر اساس ماده 8 قانون نظام مهندسی هر گونه خدمات رسانی آب، برق و گاز باید در قبال پروانه ساخت صورت گیرد.

این مصوبه بر اساس اظهارات سخنگوی شرکت ملی گاز در گفتگو با «نسیم» در سال 81 به منظور جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از ساخت وساز‌های غیر مجاز صورت گرفته است اما این روزها دامن‌گیر بسیاری از روستاییان شده است.

بوجار زاده در ادامه می‌افزاید: بر اساس قانون دادن کنترل، رگلاتور و نصب گاز تنها با تایید نظام مهندسی امکان‌پذیر است این در حالی است که بسیاری از خانه‌های روستایی به دلیل قدیمی بودن قادر به دریافت این تاییده نیستند و نوسازی ان نیز به دلیل بار مالیش برای آنها امکان پذیر نیست.

در این بین معاون شرکت گاز استان مازنداران در گفتگو با «نسیم» با اشاره به مشکلات روستاییان این منطقه، از ابهامات این مصوبه سخن گفته و می‌افزاید: از آنجایی در این مصوبه به صورت شفاف قید نشده که چه خانه‌هایی مشمول این طرح می‌شوند، بررسی مشکل موجود در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال که به ریاست استاندار برگزار می‌شود، قرار گرفته است.

پیرملک در ادامه سخنان خود از موافقت شفاهی این شورا برای گازرسانی بدون اجباری بودن  اخذ پروانه ساخت به خانه‌هایی که قبل از سال 81 ساخته شده اند، خبر داد و افزود: در صورت تایید نهایی گازرسانی به خانه هایی که بعد از سال 81 ساخته شده‌اند منوط به دریافت پروانه ساخت و تاییده نظام مهندسی خواهد بود البته هنوز ابلاغی به صورت کتبی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: در صورت اخذ تایید نهایی مشکل گاز رسانی به 90 درصد روستاهای استان مازندران حل خواهد شد.