محمد فربد از افزایش 29.7 درصدی قیمت شیر خام سخن گفت و افزود: قیمت این محصول بر اساس مصوبه دولت از 1110 تومان به 1440 تومان تغییر یافته كه با توجه به نقش 70 درصدی آن در قیمت محصولات لبنی، موجب شده تا 20.8 درصد بر قیمت تمام شده تولید محصولات لبنی افزوده شود.

وی ادامه داد: البته این افزایش 20.8 درصدی قیمت تمام شده تولید، جدای هزینه 13 درصدی ناشی از افزایش نرخ دستمزد، حامل‌های انرژی و نرخ تورم بر واحدهای تولیدی صنایع لبنی تحمیل شده است.

عضو هیأت مدیره صنایع لبنی با بیان اینكه خواسته فعالان این صنعت آزادسازی نرخ شیرخام، و قیمت‌گذاری این محصول بر اساس نظام عرضه و تقاضا است، ادامه داد: در این صورت بی‌شك قیمت شیر خام بسیار پایین‌تر از 1440 تومان خواهد بود.

این فعال صنعتی با بیان اینكه اعتقادی به افزایش قیمت نداریم، ادامه داد: در صورت تغییر 33 درصدی قیمت‌ها، شاهد كاهش مصرف محصولات لبنی و به دنبال آن زیان واحدهای تولیدی خواهیم بود.

 فربد از نشست فوری صنایع لبنی به منظور تعیین تكلیف قیمت محصولات لبنی ظرف 48 ساعت آینده خبر داد و در خصوص پرداخت یارانه به این بخش تصریح كرد: تصور ما این است كه دولت قصد ادامه پرداخت یارانه شیر را ندارد چراكه در غیر این صورت هم‌زمان با اعلام خبر افزایش قیمت شیر خام، اطلاعاتی نیز در رابطه با پرداخت یارانه منتشر می‌شد.