‌‌به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر "وحید صالحی" امروز شنبه 15 مهر در آیینی که به مناسبت گرامیداشت 14 مهر(روز ملی دامپزشکی) در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اعلام کرد: امروزه بیشتر اقلام حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و زمینه صادرات آن‌ها به کشورهای دیگر هم وجود دارد و خوشبختانه این مسئله وضعیت امنیت غذایی کشور را‌‌ تحکیم بخشیده است.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: در حال حاضر تولید واکسن، دارو، تجهیزات مرتبط با دامپزشکی، وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد، به‌ویژه در حوزه دام درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل تولید می‌شود و زمینه صادرات به کشورهای دیگر هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوداتکایی مطلوبی در تولیدات دامی و اقلام دامپزشکی وجود دارد، گفت: با این شرایط به جهان نشان داده‌ایم که توانایی انتقال فنی و به‌ویژه واکسن و دارو را‌‌هم داریم.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور به لزوم پیوند دانشگاه و سازمان دامپزشکی تأکید کرد: و گفت: به تجربه دیده‌ایم هر زمان رابطه خوبی بین دانشگاه و سازمان دامپزشکی وجود داشته، تولیدات ما پیشرفت‌های خوبی داشته است و هر زمان فاصله بین این دو افتاده، عواقب بدی برای تولیدات این حوزه رقم خورده است

صالحی در ادامه به برون‌سپاری وظایف در سازمان دامپزشکی تأکید کرد و گفت: ما بسیاری از موفقیت‌های امروزه حوزه دامپزشکی را‌‌ مرهون برون‌سپاری و حمایت‌های بخش خصوصی بوده‌ایم. همچنین در حوزه سلامت هم دامپزشکان کشور اتفاقات خوبی را‌‌رقم زده‌اند.

وی از تولید پایدار در این بخش حمایت کرد و گفت: همه تلاش ما این است که هر تولیدی در حوزه تولید واکسن یا داروهای دامی  انجام می‌گیرد، به وضعیت ثبات و پایدار برسد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور از انجام پدافند غیرعامل در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: مدیریت تولید در سازمان دامپزشکی کشور باید با رصد بحران‌ها انجام شود که در این صورت امنیت غذایی ارتقا می‌یابد.

صالحی همچنین از لزوم برنامه‌ریزی برای بیماری‌های دامی با علوم و فنون جدید خبر داد و گفت: نمی‌توان در این مسیر بدون آگاهی از فنون روزآمد دنیا پیش رفت و همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی هم باید به این علوم مجهز باشد.

آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی امروز با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از استادان دانشکده دامپزشکی و دامپزشکان در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.