به گزارش «نود اقتصادی»، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت اظهار کرد: با تولید یک میلیون و ۲۴۲هزار دستگاه انواع خودرو در سال ۱۴۰۱ و تکمیل ۱۰۵هزار خودروی ناقص، میزان رشد تولید و تکمیل سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۳۹ درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین رشد تولید خودرو در ۱۲سال اخیر مربوط به سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۴۰۱ بوده است. با این تفاوت که بخشی از تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۱۳۹۳ مربوط به مونتاژ محصولات CKD بوده است.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت بیان کرد: سال گذشته ۹۶۱ هزار دستگاه خودرو به‌صورت عبور مستقیم در دو خودروساز بزرگ کشور تولید شد که حاکی از افزایش ۴۷۹ درصدی‌ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ است.

توکلی لاهیجانی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ به تعداد بیش از ۱۰۵ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان را شاهد بودیم که با برنامه ریزی های انجام شده، خودروهای ناقص در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل مشتریان شد.

وی گفت: در انتهای سال ۱۴۰۰ تعداد خودروهای تحویل شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور ۸۳۷ هزار دستگاه بوده که این میزان در انتهای سال ۱۴۰۱ به حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده و شاهد افزایش ۳۱‌درصدی‌ تعداد تحویل خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.