به گزارش «نود اقتصادی»، محمود دودانگه، نایب رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) در خصوص بازار خودرو و اخباری که در رسانه‌ها مبنی بر تصمیمات شورای رقابت در خصوص نحوه عرضه خودرو مطرح شده است، عنوان کرد: این شورا هنوز تصمیمی مبنی بر چگونگی عرضه‌ خودرو اتخاذ نکرده است و اخبار منتشره در این خصوص صرفا گمانه‌زنی بوده و دقیق نیست.

او افزود: چگونگی عرضه خودرو در بازار باید با بررسی‌های کارشناسی و دریافت نظرات ذی‌نفعان این صنعت به گونه‌ای انجام شود که در نهایت دسترسی مصرف‌کنندگان به خودرو تسهیل شده و فضای رقابتی در این صنعت نهادینه شود.

نایب رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در هفته گذشته کارگروه خودرو با حضور کلیه اعضا تشکیل و مقرر شد با دریافت پیشنهادات دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری نهایی در شورای رقابت انجام شود.

دودانگه در پایان تصریح کرد: دغدغه شورای رقابت اتخاذ تصمیم بهینه در این بازار است به گونه‌ای که هم مصرف‌کنندگان در بازاری رقابتی به محصولات مورد نظر خود با سهولت کامل دسترسی داشته باشند و تولیدکنندگان و سهامدارانشان نیز با سیاست قیمت‌گذاری غیرکارشناسی متضرر نشوند، بدیهی است در این چارچوب از کلیه ابزارها برای تحقق هدف فوق استفاده خواهد شد.

خبرنگار: هادی سلوکی