به گزارش «نود اقتصادی»، خرداد امسال بود که در خبری اعلام شد: «به مناسبت روز جهانی نمایشگاهها، گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از طرف سایت کمیسیون ملی یونسکو - ایران به شرکت بین المللی نمایشگاههای ایران اهدا شد»

هومن رازدار، روابط عمومی سابق خندوانه که به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی این گواهی را دریافت کرده و مورد  تقدیر قرار گرفته بود، این گواهی و تقدیر را دستمایه ای قرار داد تا از عملکرد ضعیف خودش در مدت مدیرعاملی نمایشگاه بین المللی و حاشیه هایی که ایجاد کرده دفاع کند.

اکنون اسنادی در اختیار «نود اقتصادی» قرار گرفته که مشخص می کند رازدار برای دریافت این گواهی که صرفا به معنای ثبت نام الکترونیک نمایشگاه بین المللی در سایت قدمت کمیسیون ملی یونسکو ایران است و در هیچ جای سایت بین المللی این نهاد به ثبت نرسیده، مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

مطابق این اسناد، هر دستگاه و نهادی چه خصوصی و چه دولتی می تواند با پرداخت این مبلغ، گواهی « قدمت و ثبت در خاطرات جمعی » را از طرف یونسکو - ایران دریافت کند.

این در حالی است که چندی پیش سفر طولانی مدت این فرد به ژاپن برای حضور در اجلاس دو روزه اوزاکا که امکان حضور آنلاین نیز در آن وجود داشت؛ حاشیه ساز شده بود.