به گزارش «نود اقتصادی»، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی در دولت سیزدهم به نوعی با سازمان توسعه تجارت ادغام شده و زیر نظر سازمان توسعه تجارت اداره می‌شود. در این دوره هومن رازدار مدیرعاملی این نهاد را بر عهده گرفته است.

رازدار که پیش از این به عنوان مدیر روابط عمومی مجموعه تلویزیونی خندوانه در رسانه‌ها شناخته می‌شد عملکرد پر حرف و حدیثی طی ماه‌های اخیر از خودش به جای گذشته که حاشیه‌های آن عملکرد قابل قبول دولت سیزدهم را در حوزه تجارت خارجی تحت تاثیر قرار داده است!

به عنوان مثال یافته‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد چندی پیش رازدار برای اجلاس دو روزه اوزاکای ژاپن ماموریت ۸ روزه می‌گیرد و درخواست مترجم می‌کند. همچنین ۳۵۰۰ یورو هم تنخواه از حساب سازمان توسعه تجارت به او پرداخت می‌شود.

این فرد که انتصابش به عنوان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی بدون حتی یک روز تجربه در این بخش و بخش های مشابه آن انتقادات زیادی برانگیخته بود، درخواست بلیط پرواز فرست کلاس که معمولا تنها وزرا و معاونان رئیس جمهور از آن استفاده می‌کنند را مطرح کرده است.

او اخیرا در جریان سفر به قطر برای حضور در پاویون بسیار ضعیف ایران در دوحه که تقریبا بهره برداری از منافع برگزاری جام جهانی فوتبال در همسایگی کشورمان را (هیچ ) نشان داد، از CIP فرودگاه امام خمینی استفاده کرده است و این اقدام را برای سفر به ژاپن مجددا تکرار کرده است.

لازم به ذکر است، اخیرا نمایشگاه اختصاصی مهم جمهوری اسلامی ایران در قطر (که در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ از اهمیت فراوانی هم برخوردار است) با حرف و حدیث‌های زیادی برگزار شد.

بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد این نمایشگاه تنها ۱۴ غرفه داشته و بدون بازدید خاصی به کار خودش پایان داده است. باید دید عملکرد نزدیک به یک ساله هومن رازدار چه زمانی مورد ارزیابی مدیران وزارت صمت قرار می‌گیرد و آسیب‌هایی که به فرصت‌های تجاری ایران به خصوص در موضوع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر وارد شده است چگونه جبران خواهد شد؟