اخبار شرکتها-پس از ظهور بیت کوین(BTC)، بازار ارزهای دیجیتال گسترش یافت و ارزهای دیجیتال زیادی به این بازار معرفی شدند. یکی از این ارزهای دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) بود که تحت تأثیر الگوهای رفتاری اینترنتی ایجاد شد.

پس از آنکه دوج کوین به شدت مورد توجه قرار گرفته، توکن شیبا اینو (Shiba Inu) یعنی SHIB با الهام گرفتن از دوج کوین ایجاد شد.

توکن SHIB یک ارز دیجیتال مبتنی بر میم(MeMe) است که برای طراحی لوگوی خود از چهره یک نژاد سگ ژاپنی به نام شیبا استفاده کرد.

توکن شیبا اینو یا SHIB چیست؟

SHIB یک توکن الهام گرفته شده از دوج کوین است. نام این توکن از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو گرفته شده است و بر اساس استاندارد ERC-20 فعالیت می‌کند.

 

توکن شیبا اینو چگونه کار می‌کند؟

Shiba Inu پروژه‌ای است که در شبکه اتریوم(Ethereum) راه اندازی شد. به همین دلیل است که مکانیسم اجماع Shiba Inu همانند مکانیسم اجماع اتریوم بوده و از الگوریتم اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS)انتقال یافته است.

بر اساس مکانیسم PoW پاداش‌های استخراج بر اساس قدرت محاسباتی گره‌ها توزیع می‌شوند. در مکانیسم PoS پاداش‌های استخراج بر اساس تعداد توکن‌هایی که در شبکه به اشتراک می‌گذارید توزیع خواهد شد.

توکن‌های SHIB توکن‌های ERC-20 در شبکه اتریوم هستند. چنین توکن‌هایی قابل تعویض هستند، به این معنی که هر یک دارای ارزشی معادل بوده و می‌توان آن‌ها را تکرار کرد.

عرضه کل توکن‌های SHIB چقدر است؟

عرضه کل توکن هایSHIB محدود نیست و مشخص نشده است چه تعداد از این توکن‌ها به گردش در خواهد آمد. در زمان نگارش این مقاله مجموع عرضه در گردش توکن‌های Shiba Inu حدود 549 تریلیون SHIB است.

در زمان راه اندازی، 50 درصد از کل عرضه SHIB در Uniswap قفل شد و 50 درصد دیگر به یک آدرس رمزنگاری شده متعلق به Vitalik Buterin، یکی از بنیانگذاران اتریوم ارسال شد.

تاریخچه توکن شیبا اینو

شیبا اینو یک نژاد سگ ژاپنی است. این نژاد از میم‌های اینترنتی با نام "دوج" در قرن بیست و یکم الهام گرفت. این میم‌ها الهام بخش توسعه دهندگان ارز دیجیتالDogecoin  هستند.

در ابتدا، Dogecoin هیچ موفقیت قابل توجهی نداشت. با گذشت سال‌ها و افزایش جامعه آن، Dogecoin به یک ارز دیجیتال خوب برای سرمایه گذاری تبدیل شد. این امر باعث شد افراد دیگری ارزهای دیجیتال خود را بر اساس میم‌ها یا به سادگی بر اساس خود Dogecoin راه اندازی کنند. به این ترتیب شیبا اینو ایجاد شد.

بنیانگذار شیبا اینو ناشناس است و با نام مستعار ریوشی شناخته می‌شود. اما بر خلاف سایر کوین‌های تحت تأثیرDogecoin، Shiba Inu  در واقع یک هدف خاص دارد و آن پیشی گرفتن از Dogecoin است. شیبا اینو قصد دارد با ارائه خدمات بیشتر و بهتر نسبت به Dogecoin به این هدف دست یابد. چنین خدماتی ممکن است همان خدماتی باشند که ShibaSwap به زودی قصد دارد اجرا کند. همچنین این پروژه دارای ICO یا هیچ نوع بودجه توسعه دیگری نبود.

پروژه‌های فعلی شیبا اینو

در حال حاضر، Shiba Inu صرافی خود به نام ShibaSwap که یک صرافی غیر متمرکز است را همراه با توکن‌های جدیدی مانند توکن‌هایBONE، LEASH  و TREAT راه‌اندازی کرده است. همچنین شیبا اینو دارای یک مجموعه NFT به نام Shiboshis با مزایای اجتماعی بسیاری مانند عضویت در باشگاه انحصاری آن‌ها، ارتباط مستقیم با اعضای تیم و مواردی از این قبیل است.

راه‌اندازی ShibaSwap و توکن‌های بومی که هرکدام کاربردی در شبکه دارند، پروژه‌ شیبا اینو را مورد توجه بسیاری از کاربران در حوزه DeFi قرار داده است. علاوه بر این، Shiba Inu  در حال گسترش بلاک چین لایه 2 خود به نام Shibarium است که اکوسیستم SHIB در نهایت پس از تکمیل، به آن مهاجرت خواهد کرد.

Shiba Inu پروژه دیگری به نام Shiba Inu Rescue را توسعه داده است. هدف این پروژه نجات سگ‌های واقعی شیبا اینو است. با استفاده ازAmazonSmile، مردم می‌توانند به این پروژه کمک مالی کنند.

بهترین بخش در مورد پروژه این است که اصلاً نیازی به کمک مالی مستقیم ندارد. هر زمان که از AmazonSmile برای سفارش محصول استفاده شود، می‌توان درصدی از پولی که برای خرید محصول خرج می‌شود را به Shiba Inu Rescue اختصاص داد.

چنین پروژه‌ای یک محیط مثبت و قابل اعتماد را در جامعه شیبا اینو ایجاد کرده است. پروژه‌هایی مانند این یکی از دلایلی است که برخی از کاربران توکن‌های شیبا اینو را یک سرمایه گذاری آینده دار با چشم اندازی روشن می‌بینند.

ShibaSwap چیست؟

Shiba Inu صرافی غیرمتمرکز خود به نامShibaSwap  را در ژوئن 2021 معرفی کرد. از این صرافی می‌توان برای تجارت ارزهای دیجیتال مختلف با توکن‌های SHIB استفاده کرد. ShibaSwap ادعا می‌کند که یکی از امن ترین و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خواهد بود.

همانند سایر استخرهای نقدینگی، کاربران می‌توانند برای کسب سود، توکن‌هایی را در استخر نقدینی ShibaSwapسپرده گذاری کرده و درآمد داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های این صرافی ویژگی "Fetching" که به شما امکان می‌دهد به طور مستقیم توکن‌های SHIB را با توکن‌های دیگر تعویض کنید.

توکن‌های بومی شیبا اینو

همچنین توکن‌های BONE که به همراه ShibaSwap با مجموع 230 میلیون توکن منتشر شدند، به شما امکان می‌دهند به میزان دارایی خود در رای گیری‌ها شرکت کنید و همچنین  می‌توان از این توکن‌ها برای ترید کردن نیز استفاده کرد. شیبا اینو قصد دارد این توکن‌ها را بیشتر بر حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) متمرکز کند.

توکن دیگری که توسط شیبا اینو منتشر شده است، توکن Doge Killer (LEASH) نام دارد که به عنوان یک توکن ERC-20 در بلاک چین Shiba Inu فعالیت می‌کند. این توکن در مقایسه با توکن‌های  SHIB و BONE با تنها 107647 LEASH عرضه شده و در تعداد بسیار کمتری موجود است. به دلیل این عرضه نسبتاً کم و محدود، قیمت LEASH همواره بالاتر از قیمت توکن‌های  SHIB و BONEبوده است.

آیا SHIB قاتل DOGE است؟

SHIB در واقع یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که قصد دارد Dogecoin را از بین ببرد. از این رو، برخی افراد از شیبا اینو به عنوان قاتل دوج کوین(DogeCoinKiller) یاد می‌کنند.

SHIB و Dogecoin هرکدام توکن‌های بسیار محبوبی در بازار ارزهای دیجیتال هستند و خدمات زیادی برای کاربران خود ارائه می‌دهد. از آنجایی که Dogecoin از حمایت سرمایه‌گذاران بسیار بزرگی مانند ایلان ماسک برخوردار بوده و تا حدودی محبوب‌تر از SHIB است، پیش‌بینی اینکه آیا توکن شیبا اینو واقعاً می‌تواند Dogecoin را کنار بزند یا نه دشوار خواهد بود.

آینده توکن شیبا اینو

Shiba Inu در تلاش برای ارتقا بیشتر در شبکه و همچنین افزودن ویژگی‌های جدید است. همچنین شیبا اینو در تلاش است یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) به نام Doggy DAO برای مشارکت دادن جامعه در تصمیم‌گیری درباره آینده SHIB را راه اندازی کند.

متاورس شیبا اینو به نام SHIB Metaverse و بازی‌هایی که در این پلتفرم ایجاد شده است مانند Shiba Eternity نیز می‌توانند چشم انداز روشنی برای آینده شیبا اینو رقم بزنند.

از نظر قیمت، برخی از کارشناسان معتقدند که ممکن است در درازمدت به دلیل ارتقاء شبکه، توکن‌های شیبا اینو با نرخ ثابتی افزایش یابد، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند که توکن شیبا اینو فقط یک میم بوده و پیشرفتی نخواهد کرد.

سخن پایانی

شما می‌توانید توکن‌های شیبا را از صرافی تبدیل خریداری کنید. خرید شیبا از (تبدیل) مزیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال از نظر سهولت در استفاده است.