اخبار شرکتها-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، پاویون ج. ا. ایران در نمایشگاه تجهیزات پزشکی و صنعت سلامت ارمنستان با حضور بیش از 15 شرکت دانش‌بنیان در حال برگزاری است. در این نمایشگاه شرکت‌هایی در حوزه‌های تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه‌های الکتروکاردیوگراف قلب، ویلچرهای کربنی، ایمپلنت‌های اورتوپدی، ضدعفونی‌کننده‌های بیمارستانی و تجهیزات یکبار مصرف پزشکی مشارکت دارند.

اکبر گداری، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان ضمن بازدید از نمایشگاه مذکور و ملاقات با شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه گفت: یکی از چالش‌های اصلی توسعه صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی به ارمنستان، عدم شناخت متخصصان ارمنی از توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در این حوزه است. 

گداری با بیان اینکه نمایشگاه می‌تواند نقطه عطفی در توسعه صادرات تجهیزات پزشکی ایران به ارمنستان باشد، افزود: صنایع ساختمانی و صنایع غذایی ایرانی در ارمنستان شناخته شده هستند؛ اما تجار و متخصصان ارمنی شناختی از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های محصولات تجهیزات پزشکی ایرانی ندارند و این نمایشگاه می‌تواند در شناخت و ایجاد شبکه بازاریابی موثر باشد.

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر است یک هیات بلندپایه ارمنی در زمینه دارو به ایران سفر کند و در نیمه دوم سال نیز یک هیات تجهیزات پزشکی و دارو از ایران به ارمنستان عزیمت کند و انتظار می‌رود با این اقدامات شاهد رشد چشمگیر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو به ارمنستان باشیم.

گفتنی است این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی از تاریخ 10-12 ژوئن (20 تا 22 خرداد ماه 1401) در مرکز نمایشگاهی ایروان در حال برگزاری است.