اخبار شرکتها-دکتر «سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس این سازمان امروز پنجشنبه با عزیمت به شهرکرد، در آیین افتتاح جهاد دامپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری شرکت کرد و گفت: بسیج مستضعفین یکی از آرمان‌های بزرگ امام (ره) ما بود که به برکت خون‌های به زمین ریخته شده پیش از انقلاب و بعد از انقلاب شکل گرفته است.

وی با بین اینکه امروز بسیج برای ما یک بسیج، تابلو، علامت و برچسب نیست، بلکه یک تفکر است افزود: این تفکر می‌تواند بر تمام مشکلات کشور فائق شود و در کنار همه آسیب‌های موجود یا در معرض تهدید بایستد.

آقامیری با تاکید بر اینکه تفکر جهادی از زاییده‌های تفکر بسیجی در خدمت به خلق و هم نوع است تصریح کرد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به هم نوع نیست و الگوهای جهادی برای رفع مشکلات و نقایص برخی خطه‌های کشور گره‌گشا بوده اند.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه اولویت سازمان دامپزشکی کشور به عنوان سازمان حاکمیتی، خدمت رسانی به مردم، محرومان و ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی در کشور است تصریح کرد: در همین راستا برای سلامتی مردممان از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد و تشکیل جهاد دامپزشکی در راستای یکی از اهداف ترسیم شده در این سازمان است.

آقامیری یکی از اولویت‌های سازمان دامپزشکی کشور را برگزاری الگوهای جهادی برشمرد و تصریح کرد: امروز رزمایش 10 هزار خدمت به نیّت نام مبارک 10 هزار شهید عشایری سازمان بسیج عشایری در حال برگزاری است و در همین راستا باید رزمایش‌های گوناگون برای توسعه الگوهای جهادی برگزار شود.

لازم به ذکر است رزمایش بزرگ قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری از 12 خرداد ماه با تجمع گروه‌های جهادی در مرکز چهارمحال و بختیاری آغاز و ۳۲ گروه جهادی دامپزشکی و بیش از ۱۵۰ نفر از جهادگران دامپزشکی برای ارائه خدمات به مناطق عشایری این استان اعزام می‌شوند.

همچنین 14 خرداد و به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، تیم‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز همراه با تیم‌های دامپزشکی، برای ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به عشایر استان اعزام خواهند شد.

رفع محرومیت در واکسیناسیون دام و طیور، ویزیت و درمان دام و طیور، ارائه دارو و سموم رایگان، آموزش بیماری‌های مشترک دام و انسان، کمک به آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و کشاورزی تخصصی در مناطق مشترک عشایری و روستایی از جمله این خدمات است.

سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری و «احمد سعیدی» رئیس سازمان بسیج عشایری کشور نیز از جمله حاضران در این رزمایش بودند.

مقرر شده است تا در روز ۳۱ خرداد «کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور» با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از داخل و خارج از استان چهارمحال و بختیاری، به مدت 3 روز با حضور خانواده شهدای عشایر سراسر کشور برگزار شود.