علیرضا اسدی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکای صنعت برق در گفتگو با «نود اقتصادی» درباره اظهارات اخیر سخنگوی صنعت برق کشور پیرامون عدم انتشار جدول خاموشی ها در سال جاری بیان داشت: اینکه آقای رجبی مشهدی معتقدند تنها با مدیریت مصرف برق در تابستان امسال، دیگر خاموشی نداشته و در نتیجه نیازی به جداول خاموشی در کشور نخواهد بود، کاملا بعید به نظر می رسد! 

وی بیان کرد: تجربه تلخ سال گذشته و افزایش میزان ناترازی میان تولید و مصرف برق کشور در سال جاری نسبت به پارسال، ممکن است در تصمیم مدیران صنعت برق در این زمینه تغییر ایجاد نماید.

اسدی افزود: فراموش نکنیم که سال گذشته نیز برخی اظهارات مشابه درباره مدیریت مصرف و عدم نیاز به انتشار جدول خاموشی ها بیان گردید اما با فشار مجلس و شرایط نامساعدی که برای مردم پیش آمد؛ نهایتا مدیران صنعت برق مجبور به انتشار جداولی در زمینه خاموشی ها گردیدند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکای صنعت برق گفت: متاسفانه امسال نیز با توجه به پیش بینی کارشناسان در زمینه تداوم و حتی تشدید خشکسالی در کشورمان، شاهد خروج بخشی از ظرفیت نیروگاه های برق آبی از شبکه خواهیم بود. لذا اینکه دولت سیزدهم بتواند تنها با اعمال برخی سیاست های مدیریت مصرف، جلوی بروز خاموشی در شبکه را بگیرد؛ دور از واقعیت های صحنه به نظر می رسد.

وی بیان کرد:البته شنیده شده که دولت ۱۰۰ سیاست کوتاه مدت در جهت به حداقل رساندن میزان خاموشی ها در بخش خانگی و صنعت در پیش گرفته که قابل تقدیر است.

علیرضا اسدی در پایان افزود: اما مهم ترین نکته ای که به نظرم مدیران صنعت برق در دولت جدید نیز به اهمیت آن پی برده‌اند؛ بحث توجه به افزایش عرضه برق در برابر تقاضایی است که هر ساله در حال افزایش است.
خبرنگار: علی اصغر رحمن نژاد سرابی