اخبار شرکتها-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران با بیان این مطلب و تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بخش تعاون در زمینه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین ابراز داشت: یکی از الزامات تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، استفاده از توانمندی بخش مردمی تعاون می باشد.

وی با اشاره به وجود شرکت های تعاونی در حوزه دانش بنیان، اظهار داشت: شرکت های تعاونی دانش بنیان، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری را دنبال می کند.

رئیس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: یکی از محورهای مهم رهنمودهای رهبری تحقق توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی میباشد که از کارکردهای منحصر بفرد شیوه اقتصاد تعاونی محسوب می شود.

وی یادآور شد: اتاق تعاون ایران در سال‌های اخیر با توجه به حوزه تعاملات خود از طریق ساز وکار عضویت در هیات مدیره اتحادیه بین المللی تعاون و مبادله تجربیات با کشورهای مختلف؛ توسعه و حمایت از تعاونی‌های متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه های دانش بنیان و استارت آپ ها را در دستور کار خور قرار داده است.

عبداللهی با بیان اینکه، اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند کلید پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ایران در قرن جدید، باشد، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ با رویکرد اقتصاد دانش بنیان، بستر مناسبی را برای شرکت های تعاونی دانش بنیان فراهم می سازد و از نقاط مهم تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

رئیس اتاق تعاون ایران اذعان داشت: بخش مردمی تعاون کشور، با عزم جدی و تقویت و محوریت تعاونی های دانش بنیان، در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ گام برخواهد داشت و می تواند بازوی توانمندی برای دولت محترم سیزدهم محسوب شود.

عبداللهی گفت: تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر از دیگر اهداف شرکت های تعاونی این حوزه می باشد

وی ابراز امیدواری کرد: با همت تمامی فعالان بخش تعاون و باحمایتهای دولت محترم به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارنامه قابل قبولی در بخش تعاون در پایان سال؛ به محضر رهبر انقلاب وخدمت مردم ارائه گردد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ بیان داشتند: «… امسال هم من تولید را میخواهم مطرح کنم. منتها یک لایه‌ی جدید، یک چهره‌ی جدید از تولید را میخواهم مطرح کنم و آن عبارت است از تولیدی که دارای دو خصوصیت باشد: یکی اینکه اشتغال‌آفرین باشد، یکی اینکه دانش‌بنیان باشد. تولید دانش‌بنیان، متّکی به دانش، دانش جدید و پیشرفتهای علمی، و تولیدی که اشتغال‌آفرین باشد. البته همه‌ی تولیدها اشتغال‌آفرین است منتها بعضی از تولیدها با اینکه سرمایه‌گذاری‌اش انبوه است، اشتغال‌آفرینی‌اش آنچنان نیست، لکن بعضی نه، اشتغال‌آفرین است…»