محسن حسین لویی، مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص شایعات پیرامون منتفی شدن طرح درج قیمت تولید کننده روی کالاها اظهار کرد: این طرح به هیچ وجه منتفی نشده و شایعات مطرح شده درباره آن صحت ندارد.

وی بیان کرد: از اواسط اسفند در سازمان حمایت به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر درج قیمت تولید کننده قیمت مصرف کننده نیز درج شود.

محسن حسین‌لویی افزود: دلیل این تصمیم ما این بود که طبق آمارها ۳۰ درصد خرده فروش‌ها قیمت مصرف کننده را روی شلف فروشگاه نمی‌زدند و این موضوع زمینه ناهماهنگی را به وجود می‌آورد. 

وی گفت: در جلسه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار آقای مخبر هم ضمن حمایت از طرح درج قیمت تولید کننده از تصمیم سازمان حمایت برای درج قیمت مصرف کننده هم حمایت کردند تا از دوران گذار عبور کنیم.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه قیمت تولید کننده سالاداولویه یکی از کارخانه‌ها ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که قیمت مصرف کننده آن باید ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید ولی خرده‌فروشان چون قبل از اجرای این طرح آن را با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کردند، برخی از آن‌ها حاضر به درج قیمت مصرف کننده روی شلف‌ها نشدند. 

حسین‌لویی افزود: ما از قبل هم پیش بینی می‌کردیم که احتمالا برخی خرده فروشان در این طرح ما با همکاری نکنند ولی طرح را اجرا کردیم چون می‌خواستیم قیمت تولید کننده را تثبیت کنیم. 

وی در ادامه اظهار داشت: قبل از اجرای این طرح برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تولید کنندگان تبانی می‌کردند و با مهندسی قیمت تولید کننده را مشخص می‌کردند ولی در حال حاضر قیمت تولید کننده در کالاها تثبیت شده است. 

وی بیان کرد: ۱۴ هزار قلم کالا تا مرحله چهارم مشمول این طرح شده که از ابتدای اردیبهشت تعداد آن به ۵۰ هزار قلم کالا می‌رسد.

حسین‌لویی گفت: اجرای این طرح تا نهم فروردین ماه منجر به کاهش قیمت ۸ هزار و ۳۰۰ قلم کالا شده و تا پایان هفته آینده هم به ۱۰ هزار قلم کالا می‌رسد.