محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: دولت قیمت جوجه یک روزه را ۶ هزار تومان مشخص کرده اما عموما نمی‌توان جوجه یک روزه را زیر قیمت ۸ هزار تومان خریداری کرد.

وی بیان کرد: اگر دولت بازار عرضه و تقاضا را درست مدیریت کند نیازی به واردات مرغ و جوجه یک روزه نخواهیم داشت.

کمالی سروستانی افزود: نکته مهم این است که دولت نظارت و کنترلی بر عرضه جوجه یک روزه ندارد. مزارع مرغ مادر نهاده را با قیمت دولتی دریافت می‌کنند و جوجه یک روزه‌های خود را با قیمت نیمه آزاد به مرغداران گوشتی می‌فروشند.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: دولت هم هیچ نظارتی بر این فرایند نمی‌کند. بخاطر همین صاحبان مزارع مرغ مادر فاکتورهای دروغین ارائه می‌دهند و مرغداران را مجبور می‌کنند به چند حساب پول واریز کنند، اگر هم اعتراض کنیم ما را در لیست سیاه قرار می‌دهند و دیگر به ما جوجه نمی‌فروشند.

وی بیان کرد: بارها به دولت گفتیم اگر نمی‌تواند بر فروش جوجه یک روزه نظارت کند باید اجازه بدهد ما هم قیمت مرغ را بالا ببریم و بر مبنای جوجه ۸ هزار تومانی بفروشیم.

کمالی سروستانی گفت: هزینه‌های افزایش قیمت جوجه یک روزه به مرغدارها تحمیل می‌شود اما علیرغم این افزایش قیمت، به علت جوجه ریزی و عرضه بالای مرغ در بازار بعید است افزایش چشمگیری در قیمت مرغ شب عید کشور داشته باشیم.