مجید مهتدی، عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی در دمشق، در سوریه گشایش یافت ولی متاسفانه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه نقشی در این نمایشگاه نداشت.

وی بیان کرد: بیشتر تلاش‌ها برای برگزاری این نمایشگاه از سوی سفارت ایران در دمشق انجام شد. سفیر جدید که شش ماه است کار خود را در سوریه آغاز کرده تلاش زیادی برای بهبود روابط تجاری ایران و سوریه انجام می دهد و بخش اقتصادی سفارت را به شدت فعال کرده است.

مهتدی افزود: هنوز رایزن بازرگانی در دمشق نداریم ولی معاونت اقتصادی سفارت زیر نظر سفیر سعی در حل مشکلات تجار و بازرگانان دارد. نمایشگاه هم به همت سفارت و تیمی که از سوی دولت سوریه برای این منظور انتخاب شده بودند، راه اندازی شد.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد:  نقش اتاق تنها این بود که ابتدا در خصوص اعلام نیاز به برگزاری این نمایشگاه از آن‌ها سوال شد که آن‌ها این اعلام نیاز را تایید کردند.

وی افزود: در دوره قبلی از اعضای هیات رئیسه اتاق خواسته بودم که یک غرفه در نمایشگاه برای اتاق مشترک برپا کنند که حتی به این پیشنهاد هم توجه نکردند. در این دوره هم متاسفانه اتاق مشترک تنها نظاره گر برگزاری نمایشگاه است.