اخبار شرکتها-رئیس اتاق اصناف ایران درباره این نشست به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شخص رئیس جمهور مبنی بر اولویت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها پس از واکسیناسیون عمومی، هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تعدادی از روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور، در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور یافته و با قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و جمعی از مدیران این وزارتخانه دیدار و گفت و گو کردند.

سعید ممبینی افزود: در این نشست برنامه‌ها و اهداف کلی دولت در خصوص تنظیم بازار اعلام شد و در مقابل نمایندگان اصناف، مشکلات پیش رو را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است اینکه لاجرم با پدیده گرانی مواجه هستیم اما اگر در برنامه‌ریزی‌ها عامل گرانی، اصناف تلقی شوند، مسیر اشتباهی را در کنترل این گرانی پیش گرفته‌ایم.
ممبینی تاکید کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، عوامل مختلفی از جمله افزایش نرخ ارز، عدم تامین کافی کالا به ویژه کالاهای اساسی، تحریم و … در افزایش قیمت‌ کالا دخیل هستند و تنها با توجه به مجموعه این عوامل می‌توان برنامه‌هایی برای کنترل گرانی ارائه کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اصلاح نظام توزیع یکی از راهکارهای موثر در کنترل قیمت خواهد بود. از این رو نمایندگان اصناف در این نشست، ضمن بیان مشکلات، آمادگی خود در همراهی با برنامه‌های دولت در راستای اصلاح ساختار اقتصادی به ویژه با تمرکز بر اصلاح نظام تامین تا توزیع اعلام کردند.

ممبینی اظهار کرد: همچنین پروژه‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های نظام توزیع به طور مشترک بین اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی و پیگیری است.

رئیس اتاق اصناف ایران ابراز امیدواری کرد: دولت با کسب نظر از بدنه تشکل‌های صنفی، ایرادات و اشکالات ساختاری که بیشتر در دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شود را شناسایی کرده و در رفع آن‌ها تلاش کافی داشته باشد.