اخبار شرکتها-هرچند قیمت خودرو در چند ماه اخیر تقریبا ثابت بوده و نوسان چندانی را تجربه نکرده است، اما هنوز خرید خودرو نو برای بسیاری از افراد در حد یک رویا است. این موضوع در میان طرفداران خودروهای وارداتی رواج بیشتری دارد. زیرا در بازار امروز ایران گزینه‌های این دسته از افراد تا حد زیادی محدود شده است. در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های سدان‌های 800 میلیونی در بازار خودروهای کارکرده ایران بپردازیم.

جدیدترین خودروهای سدان روز دنیا در سال 2021 را می‌توانید در این لینک ببینید. متاسفانه این مدل‌ها در ایران موجود نیستند و باید خودروهای بسیار قدیمی‌تر را با این قیمت‌ها بخریم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

اپتیما 2013 فول TF

کیا اپتیما یکی از خودروهای کره‌ای محبوب در بازار ایران است. اپتیما 2013 فول TF نسل سوم از پنج نسل این خودرو است که توسط اطلس خودرو به ایران آمد. خرید خودرو کیا اپتیما 2013 فول TF در بازار امروز 22 اردیبهشت‌ماه 1400، با قیمتی در بازه 750 تا 790 میلیون امکان‌پذیر است. افرادی که کیا اپتیما 2013 فول TF را دیده و یا با آن رانندگی کرده‌اند، اذعان می‌کنند که این خودرو نسبت به نسل قبل تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.

یکی از نقطه‌ضعف‌های اصلی اپتیما در طراحی خودرو محدود بودن دید عقب راننده است. در کنار این‌ها سیستم تعلیق کیا اپتیما نیز چندان تعریفی ندارد و تقریبا بیشتر ضربه‌ها را به سرنشینان منتقل می‌کند. بااین‌وجود با خرید خودرو کیا اپتیما 2013 فول TF لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. صندلی‌های برقی، چراغ‌های چرخشی، استارت دکمه‌ای، گرم‌کن فرمان، آینه‌های برقی، کنترل ایستایی در سربالایی، قطب‌نما و تهویه اتوماتیک دوگانه تنها بخشی از امکانات رفاهی موجود در این خودرو هستند.

ویژگی‌های خوب کیا اپتیما 2013 فول TF چه ازنظر فنی و چه ازنظر طراحی باعث شده‌اند که این خودرو بتواند طرفداران زیادی را در بازار خودروهای کارکرده به خود جلب کند. استفاده از یک پیشرانه 2.4 لیتری در کنار یک گیربکس شش سرعته خودکار که می‌تواند شتاب 10 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 208 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورد، به محبوبیت کیا اپتیما در نزد خریداران افزوده است.

پریوس 2017 تیپ C

تویوتا پریوس 2017 تیپ C از محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی در سطح جهان است. هرچند در سال 2017 بازارهای جهانی شاهد ارائه نسل چهارم این خودرو بودند، اما تویوتا پریوس برای نخستین بار در این سال و توسط ایرتویا به ایران آمد. خرید خودرو هیبریدی همواره در بازار ایران به‌عنوان یک چالش مطرح می‌شده است. همیشه این سوال در ذهن خریداران وجود داشته که آیا خودروهای هیبریدی از دید فنی قابلیت رقابت با خودروهای بنزینی را خواهند داشت؟

تویوتا پریوس 2017 تیپ C نیروی خود را از طریق همان سامانه هیبریدی تامین می‌کند که پیش از این نیز در تویوتا CH-R به کار رفته بود. این خودرو در کنار دو موتور الکتریکی خود، از یک پیشرانه بنزینی نیز استفاده می‌کند. پیشرانه بنزینی دارای ظرفیتی برابر 1.8 لیتر است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر 95 اسب بخار و گشتاوری در حدود 142 نیوتن متر را ایجاد کند. مجموع دو موتور الکتریکی نیز قدرتی برابر 72 اسب بخار و حداکثر گشتاور 163 نیوتن متر را تولید می‌کنند.

پیشرانه تویوتا پریوس 2017 تیپ C می‌تواند در طی همکاری با یک گیربکس E-CVT، شتاب 10.6 ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورد. بنابراین به نظر می‌رسد که خرید خودرو هیبریدی هرگز شما را پشیمان نخواهد کرد. در کنار این موضوع باید ایمنی بالا، کابین جادار، طراحی متفاوت و مصرف کم سوخت را نیز به فهرست ویژگی‌های خوب پریوس افزود.

مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98

مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98 یکی از موفق‌ترین خودروها در بازار خودروهای کارکرده ایران است. هرچند برخی از خریداران معتقدند که این خودرو چهره چندان جالبی ندارد اما برخی دیگر دقیقا به دلیل همین طراحی منحصربه‌فرد خواهان خرید خودرو مزدا 3 جدید هستند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98 که هنوز بازار خریدوفروش آن را پررونق نگه داشته است، کیفیت بالای ساخت است.

می‌توان گفت که تنها رقیب مزدا 3 جدید تیپ 4 در بازار خرید خودرو کارکرده در ایران، هیوندای النترا است. مزدا 3 جدید که توسط بهمن موتور به ایران آمده است، امکانات رفاهی فراوانی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. بااین‌حال می‌توان گفت که مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98 یک خودروی دونفره است. زیرا که فضای پا برای سرنشینان عقب به اندازه کافی وجود ندارد.

در کنار این‌ها به نظر می‌رسد که مزدا 3 جدید متناسب با اندام ریز ژاپنی‌ها ساخته شده است. زیرا در قسمت جلو نیز افرادی با اندام نسبتا درشت نمی‌توانند احساس راحتی داشته باشند. بااین‌حال مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98 یک خودروی مناسب برای بانوان و برای خانواده‌هایی با فرزندان کم سن و سال است. تمامی اصول ارگونومی در طراحی این خودرو به‌خوبی رعایت شده‌اند. به‌علاوه هندلینگ خودرو در جاده‌های پرپیچ‌وخم نیز بسیار عالی است. درمجموع می‌توان گفت که خرید خودرو مزدا 3 جدید تیپ 4 مدل 98 با قیمتی حدود 800 میلیون، یک خرید ارزشمند خواهد بود.

جمع بندی

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود.همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند.ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72 % خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.

مجموعه همراه مکانیک موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو کارشناسی شده در کشور است و تلاش می‌کند تا امکان خرید ماشین کارکرده مطمئن را برای همه خریداران خودرو فراهم آورد. همه خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کارشناسی شده‌اند و همراه با ضمانت 7 روزه جبران خسارت به فروش می‌رسند.

همین الان می‌توانید وارد سایت خرید و فروش خودرو همراه مکانیک (hamrah-mechanic.comشوید و از نمایشگاه آن دیدن کنید.