اخبار شرکتها- به تازگی در فضای مجازی یک فیش حقوقی منتسب به مدیرعامل شرکت بیمه ملت منتشر شده است که از دریافت حقوق غیرمتعارف او حکایت دارد، اما با نگاهی مقایسه ای به این محتوای «غیر مستند» با «مستندات» منتشر شده توسط خود شرکت، می توان به جعلی بودن آن پی برد.

آن طور که اطلاعیه رسمی شرکت بیمه ملت خطاب به سازمان بورس نشان می دهد، خالص دریافتی مدیرعامل این شرکت در سال گذشته بیش از ۳۲۳ میلیون تومان و متوسط دریافتی اسماعیل دلفراز در این سال، حدود ۲۷ میلیون تومان بوده است.

آنچه از فیش حقوقی منتشر شده در فضای مجازی بر می آید، این است که دریافتی مدیرعامل در فروردین ماه سال جاری بیش از ۴۶٫۶ میلیون تومان است که از افزایشی ۷۲ درصدی حکایت دارد. این افزایش طبیعتا غیرمنطقی است و می تواند گواهی بر عدم صحت فیش حقوقی منتشر شده باشد.

از سوی دیگر، باید مد نظر داشت که شرکت بیمه ملت، یک شرکت بیمه خصوصی است که سهامدارانی خرد و کلان دارد. طبیعی است که در صورت افزایش های اینچنینی در حقوق و مزایای مدیران، آنها باید پاسخگوی سهامداران خود نیز باشند.

از همه این ها مهمتر، ماجرای برخورد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیرعامل پیشین شرکت است. وقتی علی صلاحی نژاد به دلیل دریافت حقوق نامتعارف با دستور مستقیم وزیر از سمت خود عزل شد، بدون شک مدیرعامل بعدی خود را وارد چنین بازی خطرناکی نخواهد کرد!

در شرایطی که شرکت های بیمه از انتشار جزئیات حقوق و مزایای دریافتی مدیران خود اجتناب کرده و به افشای یک عدد کلی در صورت های مالی اکتفا می کنند، شرکت بیمه ملت میزان دریافتی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خود را به صورت شفاف افشا کرده است. خیلی بعید است که چنین شرکتی، علاقه داشته باشد دریافتی های نامتعارف خود را رسانه ای کند.

همه این ها در حالی است که شرکت بیمه ملت، در تماس های مکرر اهالی رسانه، بر جعلی بودن فیش ساختگی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز تاکید کرده است.