به گزارش «نود اقتصادی»، مرتضی رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: نهاده‌های ذرت و سویا در چند ماه گذشته به طور کامل در اختیار همه تولیدکنندگان مرغ‌های اجداد، مادر و گوشتی قرار گرفته و مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ها و تولید جوجه‌های یک روزه وجود نداشته است.

وی بیان کرد: پس از ایام عید، ۱۲۴ میلیون قطعه جوجه تولید کردیم و از این تعداد، حدود ۱۱۴ میلیون جوجه ریزی ثبت شده داریم و این به معنای آن نیست که ۱۰ میلیون جوجه، گم شده است، زیرا در برخی موارد، بیشتر از ظرفیت، جوجه ریزی می‌کنند و به آن‌ها اجازه ثبت آن تعداد بیش از ظرفیت را نمی‌دهیم؛ آن‌ها به اندازه پروانه جواز خود اجازه دارند نهاده تحویل بگیرند و جوجه ریزی کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تقاضا در زمینه جوجه ریزی به شدت بالا رفته و این علامت بسیار خوبی برای آینده گوشت مرغ کشور است. اگر قیمت جوجه، افت کند، نگران کننده است، زیرا در این صورت ممکن است تخم مرغ یا جوجه را معدوم کنند یا گله‌های مادر را حذف کنند، اما اکنون در چنین شرایطی نیستیم.

مشکلاتی در تامین اجداد و مادر وجود داشته است، ولی با مدیریتی که در سامانه‌ها انجام شده است، مشکلی در زمینه تولید جوجه نداریم.