به گزارش «نود اقتصادی»، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس اظهار داشت: اینکه عنوان بشود بورس کالا ابزاری برای گرانی کالاها از جمله فولاد است را به جد رد می کنم. برخی مواقع شنیده می شود که برخی از گرانی ها را به ویژه در حوزه فولاد به گردن بورس کالا می اندارند در شرایطی که بورس یک بستر معامله است.

وی بیان کرد: بارها قیمت ورق فولاد را بررسی کردیم و شاهد فاصله دو برابری قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد هستیم؛ این به این معناست که محصول ارزان در بورس، ارزان به مردم نمی رسد به همین دلیل باید راه حلی را برای این تفاوت قیمت پیدا کرد.

رئیس سازمان بورس گفت: زمانی که کالا با قیمت ارزان تر از نرخ واقعی در بورس فروخته می‌شود، شرکت تولید کننده با ضرر مواجه می‌شود. سهامداران این شرکت، مشمولان سهام عدالت هستند که به بازار سرمایه اعتماد کرده اند و اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کرده‌اند.

قالیباف اصل افزود: بالغ بر ۶۰ میلیون نفر جمعیت عظیم سهامداران این شرکت ها است. هر تصمیمی در خصوص متغیرهای اقتصادی و قیمت ها در سودآوری و بنیاد شرکت ها اثر گذار است و از این رو باید در این حوزه نهایت دقت انجام شود.