به گزارش «نود اقتصادی»، پیمان مولوی، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: اکنون بازار سرمایه سودده‌ترین بازار اقتصادی ایران به شمار می‌رود، مشخص است در شرایط فعلی تخریب این بازار با مقاصد سیاسی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برخی رسانه‌ها زمانی که بازار با نوسان یا اصلاح روبه‌رو می‌شود در برخی موارد از تیترها و کلمه‌هایی چون سقوط سهمگین استفاده می‌کنند که نشان از بی‌سوادی و کم اطلاعی این رسانه‌ها است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: در یکی از این موارد که یکی از رسانه‌ها از واژه سقوط وحشتناک استفاده کرده‌بود وقتی بررسی کردم متوجه شدم که بازار طی یک هفته صرفا ریزشی ۱۲ درصدی داشته در حالی که در هفته قبل از آن شاهد رشدی ۳۰‌درصدی بوده‌است.

وی افزود: زمانی که دولت روسیه اعلام کرد واکسن کرونا کشف شده قیمت اونس جهانی طلا از ۲۰۵۰ به ۱۸۹۰ دلار کاهش یافت اما رسانه‌های تحلیلگر خارجی هرگز از واژه سقوط استفاده نکردند و البته دیدیم پس از چند روز اونس جهانی نیز دوباره وارد کانال ۲۰۰۰ دلاری شد.

پیمان مولوی بیان کرد: زمان گویای همه ابعاد یک بازار است و مردم برای این‌که بتوانند از بازار سرمایه بهره ببرند بهتر است از سیگنال‌های فضای مجازی فاصله بگیرند و به جای این‌که دنبال پول‌های بادآورده‌باشند آموزش‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند همیشه از آن به عنوان یک فعالیت اقتصادی بهره ببرند.