اخبار شرکتها-به گزارش فرینا، احمد جمالی با اعلام این خبر افزود: در دویست و چهل و چهارمین نشست هیات سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجموعا 4 پروژه از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مجموع سرمایه 353 میلیون دلار مورد ارزیابی و تصویب این هیات قرار گرفت.

جمالی به این سرمایه گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری مستقیم در احداث واحد بزرگ تولیدی کربنات استرانسیوم در اراضی به وسعت 50 هکتار در قالب سرمایه گذاری نقدی و ماشین آلات و همچنین سرمایه گذاری در طرح توسعه زنجیره تامین و توزیع کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد اروند از اهم پروژه‌هایی است که در این نشست به تصویب رسید.

وی همچنین افزود: مشارکت مدنی اتباع خارجی در منطقه آزاد ارس در احداث واحد تولیدی پیشرفته رله‌های میکروپروسسوری جهت نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق، صنایع سنگین، نفت و گاز و پتروشیمی، تحت لیسانس یکی از برترین شرکت‌های اروپایی نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری مستقیم در واحد تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را نیز از دیگر مصوبات نشست امروز هیات سرمایه گذاری خارجی برشمرد.