اخبار شرکتها-به گزارش «نود اقتصادی»، حق بیمه صادره شرکت بیمه سامان در پایان سال ۱۳۹۸ بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده نسبت به سال قبل آن با ۳۰ درصد افزایش مواجه شده و به رقم ۱۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال رسید. درآمد این شرکت  هم از محل حق بیمه صادره هم در پایان سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۷ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال برآورد شده که ۴۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

نکته مهم اینکه درآمد بیمه سامان از محل حق بیمه سهم نگهداری هم ۴۳ درصد در پایان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد داشته و به رقم ۷ هزار و ۴۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که خسارت پرداخت‌شده توسط بیمه سامان به بیمه‌گذاران تنها ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش را تجربه کرده و به ۶ هزار و ۱۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیارد ریال رسیده است.

صورت‌های مالی منتشرشده توسط بیمه سامان نشان می‌دهد که این شرکت موفق شده تا سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای در سال گذشته را ۱۱۸ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و به رقم یک هزار و ۷۶۸ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال برساند.

 بیمه سامان که سال گذشته سرمایه خود را با ۱۷ درصد افزایش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۷۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش داده است در سال مالی گذشته توانسته سود هر سهم را از ۳۱۵ ریال به ازای هر سهم در سال ۹۷ به ۵۶۷ ریال در سال ۹۸ افزایش دهد.