به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مدیرکل و راهبر فرودگاه با اعلام این خبر گفت: این سامانه برای نخستین بار در فرودگاه‌های کشور و پس از ۱۹ سال پاسخگویی مرکز تلفن فرودگاه مهرآباد راه اندازی شده که به صورت مکانیزه پاسخگوی همه مراجعان تلفنی در سراسر کشور است.

آقای ابراهیم مرادی افزود: تاکنون ارتباط اهالی شهرستان‌ها با سامانه ۱۹۹ مهرآباد فراهم نبود و ناچار بودند با شماره‌های ۰۲۱۴۴۴۶۶۵۵۱۹ و ۲۴ تماس بگیرند که اکنون با راه اندازی این سامانه مسافران در سراسر ایران از طریق تماس با شماره ۰۲۱۶۱۰۲۱ می‌توانند از وضعیت پرواز‌ها مطلع شوند.

وی هدف از راه اندازی این سامانه را اطلاع رسانی بهتر به مخاطبان و مسافران، چابک سازی نیرو‌های انسانی، اصلاح فرایند‌های موازی در اطلاع رسانی و مکانیزه کردن پاسخگویی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این سامانه در آستانه سال جدید به ارتقای خدمات اطلاع رسانی به مسافران کمک کند.

مرادی افزود: از این پس مسافران و مراجعان فرودگاه مهرآباد می‌توانند از سراسر کشور با شماره گیری ۰۲۱-۶۱۰۲۱ علاوه بر کسب اطلاعات فرودگاهی اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد را نیز دریافت کنند. تاکنون ۶۲ خط پاسخگوی مراجعان تلفنی بود که اکنون به ۹۲ خط افزایش یافته است.