به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت کار در همایش کارشناسان طبقه بندی مشاغل ایران با اشاره به دامنه شمول طرح طبقه بندی مشاغل اظهارداشت: پرداخت بدون تبعیض مزد برای انجام کارهای هم ارزش از حقوق اولیه نیروی کار است .

وی افزود: پیمانکارانی که تحت هر شرایطی با شرکت‌های پیمان دهنده قرارداد داشته و فعالیت می‌کنند باید از طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه اصلی تبعیت کنند.

شاکرمی تصریح کرد: هدف از نظام جبران خدمت ارتقای انگیزش و بهره وری کارکنان و حفظ و صیانت از نیروی انسانی شاغل در سازمان‌هاست.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در نظام طبقه‌بندی مشاغل گفت: نظام طبقه بندی مشاغل باید متناسب با تحولات تکنولوژیکی و تغییرات روزافزون نظام اقتصادی و روابط کار صنعتی و همچنین نیازهای نوین شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی انعطاف پذیر بوده و موجب افزایش بهره وری نیروی کار و کارگاه شود .

معاون روابط کار وزارت کار در خصوص اهداف طرح طبقه بندی مشاغل نیزگفت: سرعت بخشیدن و شفافیت از اهداف این طرح است که اجرای صحیح آن باعث افزایش بهره وری، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ایجاد تعادل در بازار کار، پاسخگویی به  نیازهای سیستم جبران خدمت، هم افزایی بین کارگر و کارفرما و در نهایت کاهش دعاوی کارگر و کارفرما و ممانعت از اعمال نظرهای فردی می‌شود .

در ادامه «کوروش یزدان» مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر اداره کل روابط کار و جبران خدمت، تعامل و انعطاف پذیری لازم را برای بررسی روش‌های ارزیابی مشاغل و نظام پرداخت مزدی مشروط به برقراری عدالت مزدی برای کارهای هم ارزش را فراهم کرده است .

منبع:ایرنا