جعفر قادری اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در گفتگو با «نود اقتصادی » در خصوص رکورد زدن چاپ پول در دولت روحانی اظهار کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد منتقدان می‌گفتند که تسهیلات دولت برای مسکن مهر پایه پولی را افزایش داده است، اما متاسفانه در این دوره هم نقدینگی و پایه پولی افزایش یافته است و حتی این افزایش از دوره گذشته بیشتر است.

وی گفت: حجم نقدینگی در دولتهای یازدهم و دوازدهم از 450 هزار میلیارد تومان به بیش از 1500 هزار میلیارد تومان  افزایش پیدا کرد و این عمل باعث بروز مشکلات زیادی در  جامعه شد و ما شاهد افزایش تورم در یک ماه اخیر بودیم. اگر این حجم از رشد نقدینگی ادامه پیدا کند، تورم تا 30 یا 40 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این حجم نقدینگی نشان دهنده اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی در طول سالیان گذشته است.

یک اقتصاددان افزود: تبعات این حجم از چاپ پول، بی ارزش شدن پول ملی، بی ثباتی در اقتصاد و افزایش تورم در کشور است. این عمل نابخردانه باعث مختل شدن بازار و تولید  شده است. نقدینگی الان به سمت بازار ارز و سکه و سفته بازی رفته که هیچ نفعی برای کشور ندارد و اوضاع اقتصادی بشدت نامناسب است.